• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70149
+
-

حفر تونل خط 4 قطار شهری در سال آینده

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد گفت: احداث شفت خط 4 قطار شهری در سال جاری آغاز شده و شروع عملیات حفر تونل در سال ۹۹ خواهد بود.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، «بتول گندمی» که با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷، به صورت مستقیم به سوالات، انتقادات و پیشنهادات شهری شهروندان پاسخ گفت، در مورد اهمیت درخواست‌های مردمی ۱۳۷ اظهار کرد: بخشی از درخواست‌های شهروندان در تماس با مرکز ارتباطات مردمی شهرداری مشهد، به موضوعات شخصی مربوط بوده که به فرایندهای درون شهرداری مرتبط است و پیگیری و پاسخگویی می‌شود.

وی افزود: بخش دیگری از شهروندان نیز در تماس‌های خود با این مرکز، موضوعات شهری را مطرح می‌کنند که نقطه نظرات این دسته از شهروندان در سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌های مدیریت شهری تاثیرگذار است.گندمی عنوان کرد: پیام‌های دریافتی ۱۳۷ بسته به موضوع و مرجع دسته‌بندی می‌شود که همه اعضای شورای شهر، اطلاعات احصا شده را برای تصمیم‌گیری‌های خود استفاده و برای حل آن برنامه‌ریزی می‌کنند.این مسئول در خصوص احداث خط ۴ قطار شهری نیز گفت: احداث این خط به صورت ترک تشریفات به مبلغ هزار و ۹۰ میلیارد تومان، به تصویب شورای شهر رسید تا مراحل خود را در دولت و وزارت اقتصاد طی کند و سپس قرارداد با پیمانکار منعقد شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد افزود: در ادامه نیز تملک زمین و آغاز احداث شفت در دستور کار قرار دارد که این مهم نیز ۶ ماه به طول خواهد انجامید و در سال جاری به اتمام می‌رسد تا سال آینده عملیات احداث تونل خط ۴ مترو شروع شود. البته مقدمات کار توسط شهرداری آغاز شده است.گندمی ادامه داد: تامین واگن‌های خط یک قطار شهری مشهد نیز از دیگر موضوعاتی است که با توجه به افزایش حجم مسافر این خط با تکمیل خط 2 و احداث خط 3 ضروری است، لذا ابتدا از سوی دولت این مهم پیگیری شد اما به سرانجام نرسید. در تلاشیم مجوزها گرفته شود و شهرداری خود برای تامین ۶۰ واگن مورد نیاز اقدام کند.وی عنوان کرد: تلاش می‌کنیم کمیت و کیفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی را با اقداماتی از قبیل نوسازی ناوگان تاکسیرانی، خرید و بهره‌برداری از اتوبوس‌های جدید و... افزایش دهیم که استفاده شهروندان از خودروهای شخصی کاهش پیدا کند و وضعیت هوای شهر نیز بهبود یابد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید