• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 12 مرداد 1398
کد مطلب : 69873
+
-

مشعل گاز 97روستای ساری در هفته دولت روشن می‌شود

مدیر عامل شرکت گاز مازندران گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دولت مشعل گاز شهر فریم و ۹۷روستای واقع در بخش دودانگه و چهاردانگه شهرستان ساری روشن می‌شود.به گزارش ایرنا، گاز‌رسانی به مناطق کوهستانی و دورافتاده مازندران از مهرماه سال ۹۶ همزمان با بهره‌برداری از طرح بزرگ خط ۴۲ اینچ دامغان-کیاسر-ساری در دستور کار دولت قرار گرفت. حذف مصرف سوخت فسیلی و پایان دادن به برداشت چوب از جنگل برای سوخت از اهداف گازرسانی به این مناطق اعلام شد.

«جعفر احمدپور» در گفت‌وگو با ایرنا اظهارکرد: همزمان با اجرای عملیات لوله‌کشی خط ۴۲ اینچ دامغان-ساری، لوله‌گذاری گاز و ایجاد علمک با حضور بیش از ۲۵ پیمکانکار در شهرهای کیاسر، فریم و ۱۶۰ روستای بخش دودانگه و چهاردانگه ساری و ۱۵۱ روستای بخش هزارجریب نکا و یانسر بهشهر آغاز شده بود. وی با بیان این‌که همزمان با هفته دولت امسال مشعل گاز شهر فریم و ۵۷ روستای بخش دودانگه و ۴۰ روستای بخش چهاردانگه روشن می‌شود، گفت: با توجه به افزایش هزینه لوله‌کشی و تجهیزات، تاکنون ۲۰۰میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای اجرای این طرح شده است.

احمدپور بیان کرد: پیمانکاران در حال کار هستند اما به دلیل افزایش قیمت لوله و نوسانات اقتصادی برای اتمام گاز‌رسانی این روستاها به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با پیگیری جدی، شرکت ملی گاز ایران این اعتبار را تامین کرده است.مدیر عامل شرکت گاز مازندران گفت: با اتمام پروژه‌های گاز‌رسانی به واحدهای مسکونی و تولیدی و صنعتی 3 بخش دودانگه، چهاردانگه و کلیجان ‌رستاق سالانه در مصرف ۷۴میلیون لیتر فراورده‌ نفتی صرفه‌جویی می‌شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید