• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 12 مرداد 1398
کد مطلب : 69868
+
-

لاهیجان درپی پیوستن به شهرهای خلاق

میز خبر
لاهیجان درپی پیوستن به شهرهای خلاق

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان گفت: با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی این شهرستان، تلاش ما در راستای پیوستن این شهر به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور است.

به گزارش ایرنا «نگار نادری» در جلسه تبیین آیین‌نامه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر که به ریاست فرماندار لاهیجان تشکیل شد، اظهارکرد: لاهیجان بر اساس زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های فنی و انسانی در دسترس برای پیوستن به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر اعلام آمادگی کرده و تاکنون فراخوانی برای راه‌اندازی این شبکه اعلام شده است.

 وی بر اهمیت وجود طرح‌های فرهنگی و هنری و بسترسازی برای پیوستن به شبکه شهرهای خلاق از سوی مسئولان تاکید و اضافه کرد: برنامه‌های خوبی در شهر لاهیجان وجود دارد تا این شهر به شبکه شهرهای خلاق ایران بپیوندد و افراد سرمایه‌گذار را معرفی کند.

نادری ضمن تبیین دستورالعمل شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر برای اعضای انجمن‌های فرهنگی و هنری لاهیجان بیان کرد: شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر می‌تواند همانند رویداد پایتخت کتاب ایران تاثیر فراوانی در گستردگی فعالیت‌های فرهنگی و هنری داشته باشد، به طوری که 2 دوره لاهیجان نامزد پایتخت کتاب و این کار منجر به افزایش کتابخوانی و گستردگی فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کتاب از جمله باشگاه کتابخوانی شد.

وی ادامه داد: باید ظرفیت‌های موجود فرهنگی و هنری هر دستگاه در لاهیجان از جمله دانشگاه آزاد در اختیار اهداف فرهنگی این شهرستان قرار گیرد و از این ظرفیت‌ها در جهت ارتقای سطح فرهنگی و هنری شهرستان استفاده تا بسترهای شهر خلاق فراهم شود. نادری گفت: ریاست شورای برنامه‌‌ریزی این طرح در شهرستان‌ها فرماندار برعهده دارد و هرگونه تصمیم در این شورا گرفته شود، سایر دستگاه‌های درگیر طرح پیگیر مصوبات آن خواهند بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید