• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 9 مرداد 1398
کد مطلب : 69588
+
-

پیشرفت 80 درصدی پروژه ورزشی مهرشهر

ورزشی
پیشرفت 80 درصدی پروژه ورزشی مهرشهر

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: پروژه سالن ۲ هزار نفری در ورودی مهرشهر بیرجند در دست اجراست که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید. به گزارش ایرنا «مهران سرپرست» ادامه داد: همچنین یک باب استخر شنا در شمال شهر بیرجند در حال ساخت است اما اعتبار ملی این پروژه نهایی نشده است.وی گفت: چندین میلیارد تومان اعتبار برای استخر پیش‌بینی و بخشی از متعلقات اجرایی نیز خریداری شده است که با اختصاص اعتبار، این استخر سال ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید. مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی عنوان کرد: همچنین یک سالن و کمپ تمرینی با حضور خیران در این منطقه کلنگ‎زنی شد که پیش‌بینی می‌شود سال آینده به اتمام برسد. 

وی یادآور شد: واگذاری زمینی به مساحت حدود ۶۰۰ متر‌مربع برای احداث یک سالن ورزشی از محل ستاد بازآفرینی شهری در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی قرار دارد که اعلام کردیم تیپی که قرار است اینجا طراحی شود باید هزار و ۳۵۰ متر باشد. سرپرست افزود: به این اداره کل پیشنهاد دادیم به اندازه اعتباری که دارند کار انجام دهند و مابقی نیز سال ۹۹ از محل اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان تامین شود. وی تصریح کرد: اکنون برای اجرای 3 پروژه دیگر در شمال شهر بیرجند از جمله یک سالن ورزشی، یک سالن ورزشی سقف کوتاه و چمن اعلام آمادگی کرده‌ایم اما باید زمین در اختیار ما قرار بگیرد. 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: در حوزه شمال شهر هرگونه درخواستی از هر کانونی باشد لوازم ورزشی و مصرفی را بلافاصله در اختیار کانون قرار می‌دهیم. همچنین اعتباری در اختیار یکی از هیات‌های ورزشی قرار گرفته تا اگر فردی قادر به پرداخت شهریه نبود به وی مساعدت شود و ما نیز تمامی مسائل این منطقه را تقبل می‌کنیم. سرپرست به بازدید ۲ روز گذشته استاندار خراسان جنوبی از محلات شمال شهر بیرجند اشاره کرد و گفت: در این بازدید 5 هزار قطعه بلیت رایگان در اختیار افراد کم‌بضاعت منطقه قرار گرفت. وی گفت: اماکن ورزشی با ۱۰۰ درصد ظرفیت در طرح اوقات فراغت خدمات ارائه می‌دهند اما سرانه ورزشی در منطقه شمال شهر به حدی نیست که بتوانیم پاسخگوی مردم باشیم. 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: با این حال آمادگی داریم در حوزه اعطای لوازم ورزشی مصرفی، پرداخت شهریه فرزندان بی‌بضاعت و محروم مساعدت کنیم. وی تصریح کرد: از نظر سرانه فضای ورزشی در مناطق شمال و جنوب شهر بیرجند توازن خوبی برقرار نیست که یکی از دلایل کمبود فضای آموزشی در شمال شهر نبود زمین با کاربری ورزشی است. ین مسئول گفت: بنا به دلایل متعدد اراضی آموزشی و ورزشی در منطقه شمال شهر وجود ندارد که نیاز است در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شود. سرپرست بیان کرد: برای توسعه فضای ورزشی این منطقه لازم است کاربری‌های اراضی در قالب مکانیزم ماده 5 تغییر کند. ما نیز در این خصوص اعلام آمادگی کرده‌ایم. غالبا در ۱۰ سال اخیر رشد جمعیتی بیشتر به سمت شمال شهر بیرجند بوده در حالی که برای احداث فضای ورزشی برنامه‌ریزی اصولی انجام نشده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :