• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 9 مرداد 1398
کد مطلب : 69583
+
-

10 هزار خانوار مرزنشین، زیرپوشش کمیته امداد

10 هزار خانوار مرزنشین، زیرپوشش کمیته امداد

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: ۱۰ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد در مناطق محروم و مرزی سکونت دارند. 

به گزارش مهر، «احمد لطفی» در نشست چندجانبه که با مشارکت سپاه و بسیج استان، حوزه علمیه، ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره)، بانک مهر اقتصاد و کمیته امداد در خصوص هماهنگی برای رسیدگی به مشکلات نیازمندان مناطق محروم و مرزی استان برگزار شد اظهار کرد: توجه جدی به مشکلات مددجویان ساکن مناطق محروم و مرزی یکی از برنامه‌های هدفمند کمیته امداد استان است که در سال جاری با همکاری و تعامل دیگر دستگاه‌ها به شکل ویژه‌تری دنبال می‌شود. 

وی با اشاره به این‌که ۱۰ هزار خانوار مددجوی استان در مناطق محروم و مرزی سکونت دارند گفت: این تعداد مددجو ۳۷ درصد از کل جمعیت مددجویی استان را تشکیل می‌دهند که در طول سال از خدمات خوبی بهره‌‌مند می‌شوند. لطفی مددجویان مناطق محروم و مرزی استان را به 4 دسته ضریب ۶، ۷، ۸، و ۹ تقسیم کرد و خاطرنشان کرد: ضریب ۹ که  نامناسب‌ترین وضعیت فقر برای مددجویان است، در استان ما وجود ندارد.  مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با بیان این‌که ۴۵۰ میلیارد تومان بودجه کل سال جاری کمیته امداد استان است گفت: بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان آن در مناطق محروم و مرزی هزینه خواهد شد. 

وی اشتغال را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد در سال جدید برای مددجویان مناطق محروم و مرزی عنوان کرد و گفت: به‌زودی مددجویانی که شرایط اشتغال را داشته باشند استعدادسنجی و آموزش داده می‌شوند و سپس از طریق اعطای تسهیلات اشتغال به مددجویان نیازمند، زمینه توانمندسازی و خودکفایی آنان فراهم می‌شود. 

لطفی با تاکید بر این‌که مسکن به عنوان یک سرپناه نیاز اساسی هر انسانی است تصریح کرد: در سال جدید، همه خانوارهای بدون مسکن در مناطق محروم و مرزی در اولویت تحویل مسکن هستند. 
مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر بیمه منازل و اثاثیه مددجویان مناطق محروم را از دیگر برنامه‌های این نهاد عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح باعث پیشگیری از ضرر و زیان به خانوارهای مددجویان در برابر حوادث و بلایای طبیعی می‌شود. 

وی اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی و آموزش‌های بهداشتی و سلامت را از دیگر برنامه‌های مورد نیاز مددجویان مناطق محروم برشمرد و گفت: با تعامل و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط و برگزاری دوره‌های تخصصی می‌توان گام‌های موثری در راه آموزش مددجویان و پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار برای آنان برداشت. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید