• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 9 مرداد 1398
کد مطلب : 69575
+
-

کارنامه فارس در بازسازی منطقه سیل‌زده شوشتر

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس با یادآوری این‌که این بنیاد معین بازسازی بخشی از خسارت‌های سیل خوزستان است گفت: تاکنون 50‌درصد از واحدهای آسیب‌دیده از سیل شهرستان شوشتر تعمیر شده است.

 به گزارش ایسنا، «عطاءالله زمانی» در جمع اعضای ستاد معین بنیاد مسکن فارس مستقر در خوزستان گفت: نیروهای خدوم و جهادی بنیاد مسکن از ابتدای بروز بحران سیل در شهرستان شوشتر در کنار مردم این شهرستان بوده‌اند. 

وی با یادآوری این‌که تعمیر و احداث منازل سیل‌زدگان روستاهای بخش گوریه در حال انجام است گفت: از مجموع 1540 واحد مسکونی معرفی‌شده که نیازمند احداث مجدد یا تعمیرات اساسی بوده است، تاکنون برای ۸۹۷ واحد عقد قرار داده شده است تا بتوانند تسهیلات لازم را دریافت کنند.

 زمانی با بیان این‌که حدود ۶۰ درصد از واحدهای مسکونی در این منطقه نیازمند احداث مجدد یا تعمیرات اساسی است گفت: مشارکت و همراهی مردم شهرستان شوشتر و ساکنان شهرهای گوریه و شعیبیه که بنیاد مسکن فارس مسئولیت بازسازی و تسهیلگری اعطای تسهیلات در این مناطق را بر عهده دارد، کم‌نظیر و مثال‌زدنی است. 

او همچنین با اشاره به این‌که کار آوار‌برداری در مناطق آسیب‌دیده 3 شهر و ۱۴ روستا در شهرستان شوشتر با مشارکت ستاد معین بنیاد مسکن فارس در حال انجام است گفت: برای ۳۰۴ واحد روستایی این شهرستان کار پیاده کردن نقشه و اجرای پی ‌انجام شده است. 

زمانی با بیان این‌که کارشناسان بنیاد مسکن فارس از ابتدای بروز سیل در خوزستان کار ارزیابی واحدهای خسارت‌دیده را اجرا کرده‌اند اضافه کرد: در ۳۹ روستا و یک شهر در شهرستان شوشتر نیز عملیات بهسازی و بازسازی در مرحله آرماتوربندی بوده و کار پی‌سازی، شناژبندی و کرسی‌بندی نیز در یک شهر و ۲۴ روستا انجام شده است. 

وی با بیان این‌که کار جبران خسارت‌ها در بخش شعیبیه این شهرستان هم در حال انجام است افزود: بر اساس ارزیابی کارشناسان بنیاد مسکن فارس، ۸۱۶ واحد مسکونی در بخش شعیبیه نیاز به احداث مجدد و 1۳۳۵ واحد نیاز به تعمیر دارند. 

زمانی افزود: کار احداث ۱۵۱ واحد تخریبی و مرمت 1301 واحد تعمیری هم‌اکنون در حال انجام است و برای پیشرفت بهتر، نیاز داریم بانک‌ها و دستگاه‌های مرتبط سرعت عمل بیشتری داشته باشند. مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس خاطرنشان کرد: تاکنون ۶۴۴ پرونده برای دریافت تسهیلات معیشتی تحویل بانک داده شده و برای ۲۲۹ پرونده از این تعداد قرارداد بسته شده است. 

 وی عدد این تسهیلات را بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون ریال اعلام و اضافه کرد: واجدان شرایط پس از ارزیابی کارشناسان بنیاد مسکن به بانک معرفی شده‌اند. فرماندار شوشتر نیز در این نشست با قدردانی از خدمات بنیاد مسکن فارس گفت: در فروردین امسال، ۴۲ روستای بخش شعیبیه در معرض سیلاب قرار گرفت و سیلاب وارد واحدهای مسکونی ۲۴ روستا شد.

  «حسین پنبه‌دانه‌پور» با تاکید بر این‌که نیروهای جهادی تا آخرین مرحله در کنار مردم مناطق آسیب‌دیده هستند گفت: با مشارکت بنیاد مسکن برای هر واحد مسکونی سیل‌زده ۶۰ پاکت سیمان از طرف بنیاد مستضعفان به سیل‌زدگان اهدا شده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید