• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 9 مرداد 1398
کد مطلب : 69578
+
-

صعود 11 پله‌ای کهگیلویه و بویراحمددر شاخص توسعه فناوری اطلاعات

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد گفت: رتبه استان در زمینه شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۱ پله ارتقا یافت و به جایگاه پانزدهم در کشور رسید.

 به گزارش ایرنا، «جواد غلام‌پور» با بیان این‌که ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت به 89/54 درصد در سال ۹۸ رسیده است افزود: در حوزه اشتغال، ۱۳۲ تیم توسعه برنامه کاربردی تلفن همراه در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارد. رئیس شورای مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تیم‌های توسعه برنامه کاربردی تلفن همراه در استان موفق به تولید ۷۶۵ برنامه با اشتغال بیش از ۲۸۷ نفر شده‌اند. 

غلام‌پور تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ نسبت شاغلان توسعه‌دهنده برنامه‌های کاربردی تلفن همراه به جمعیت در رتبه نهم کشور قرار دارد. وی عنوان کرد: تعداد طرح‌های اشتغال‌زا از محل اعتبارات اشتغال روستایی ۲۹ طرح و با اعتبار بیش از ۲۱ میلیارد ریال است. 

بر اساس آخرین آمار شرکت ارتباطات سیار، ساکنان این استان پس از هرمزگان و بوشهر رتبه سوم بالاترین میزان استفاده از تلفن همراه در کشور را دارا هستند. متوسط استفاده مردم از تلفن همراه ۲۲۰ هزار ریال در ماه است و کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه رتبه سوم کشور است. تا پایان اسفند ۹۷ تمام شهرهای کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش اینترنت تری‌جی و فورجی قرار گرفتند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید