• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 9 مرداد 1398
کد مطلب : 69579
+
-

۷۸۶ نفر در آموزش و پرورش بوشهر استخدام می‌شوند

آموزش
۷۸۶ نفر در آموزش و پرورش بوشهر استخدام می‌شوند

رئیس گروه طرح و برنامه آموزش و پرورش استان بوشهر از سهمیه ۷۸۶ نفری آموزش و پرورش استان در استخدام آزاد و دانشگاه فرهنگیان در سال جاری خبر داد.

 به گزارش مهر، «حمدالله اژدری» افزود: از این تعداد سهمیه عنوان‌شده، ۴۱۴ نفر در استخدام آزاد و ۳۷۲ نفر در دانشگاه فرهنگیان می‌توانند جذب آموزش و پرورش استان شوند. وی به مجوز ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفری استخدام آزاد آموزش و پرورش در کشور اشاره کرد و گفت: استان بوشهر 2/5 درصد از این تعداد را که معادل ۴۱۴ نفر است، به خود اختصاص داده است. 

رئیس گروه طرح و برنامه آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: طبق برنامه‌‌ریزی آموزش و پرورش استان، بیشترین تعداد سهمیه در نظر گرفته شده در آموزش ابتدایی فعالیت خواهند کرد. اژدری تصریح کرد: ۲۰۷ آموزگار ابتدایی، ۱۸ دبیر، ۳۵ هنرآموز، ۳۴ مربی پرورشی و مشاور و همچنین ۲۰ معلم تربیت بدنی و مراقب سلامت از نیازسنجی تعیین‌شده سهمیه استخدام آزاد آموزش و پرورش استان خواهد بود. 

وی با بیان این‌که بر اساس رأی دیوان عدالت اداری بومی‌گزینی از شرایط پذیرش استخدام آزاد حذف شده است یادآور شد: از ۴۱۴ سهمیه اختصاصی آموزش و پرورش استان ۲۴۸ نفر مرد و ۱۶۶ نفر زن خواهند بود. 

رئیس گروه طرح و برنامه آموزش و پرورش استان بوشهر همچنین به سهمیه ۳۷۲ نفری دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و افزود: از این تعداد، ۲۲۲ نفر آموزگار ابتدایی، ۸۱ دبیر، ۴۰ نفر مربی پرورشی و تربیت و همچنین ۱۴ هنرآموز خواهند بود که ۱۲۲ نفرشان مرد و ۱۰۰ نفرشان زن تعیین شده است. اژدری با بیان این‌که برای استخدام در دانشگاه فرهنگیان کسب نمره علمی ۶۵۰۰ الزامی است اضافه کرد: شرایط بومی‌گزینی بر اساس ضوابط قطب‌بندی و ضرایب اختصاص داده شده به نیروهای بومی در جذب نیروهای دانشگاه فرهنگیان لحاظ خواهد شد. 

وی به زمان برگزاری آزمون استخدامی اشاره کرد و گفت: زمان دقیق ثبت‌نام و برگزاری آزمون متعاقباً اعلام خواهد شد و افراد علاقه‌مند می‌توانند با مراجعه به سایت اداره کل آموزش و پرورش استان پیگیر زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش باشند. 

رئیس گروه طرح و برنامه آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: نبود ظرفیت خوابگاهی مناسب برای دانشگاه فرهنگیان استان سهمیه اختصاصی استان را در دانشگاه فرهنگیان کاهش داده است و نیاز به همراهی مسئولان استانی برای حل این مشکل وجود دارد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید