• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 9 مرداد 1398
کد مطلب : 69525
+
-

توسعه بوم‌گردی در بوشهر با کمک 24 روستا

مدیرکل امور روستایی استانداری: زیرساخت‌های مورد نیاز این تعداد روستا با هدف جذب هرچه بیشتر گردشگران تقویت می‌شود

گردشگری
توسعه بوم‌گردی در بوشهر با کمک 24 روستا

استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در عرصه گردشگری است که استفاده از این ظرفیت‌ها می‌تواند نقش مهمی در توسعه گردشگری و درآمدزایی و تقویت اشتغال داشته باشد.

توسعه گردشگری روستایی در استان مورد توجه قرار گرفته است و در این زمینه، ۲۴ روستای هدف گردشگری استان بوشهر انتخاب شده‌اند و تلاش‌های خوبی برای بهبود زیرساخت‌ها در این روستاها و تقویت گردشگری روستایی صورت گرفته است. طرح «بوشهر توریسم ۲۰۲۲» در ۲۴ روستا و 2 منطقه عشایری و 3 شهر استان بوشهر به صورت پایلوت اجرا شده است.


اجرای پروژه‌های عمرانی

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر با اشاره به معرفی و بررسی پروژه‌های عمرانی اولویت‌دار ۲۴ روستای منتخب گردشگری در طرح بوشهر توریسم ۲۰۲۲ اظهار کرد: گردشگری در سال‌های اخیر، نقش و جایگاه ویژه‌ای در توسعه مناطق روستایی پیدا کرده است. «فاطمه دهقانی» ادامه داد: در دنیای امروز یکی از بخش‌های مهم فعالیت‌های اقتصادی گردشگری روستایی محسوب می‌شود و این فعالیت مهم اقتصادی از دیدگاه‌های مختلفی مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: در همین زمینه، طرح بوشهر توریسم ۲۰۲۲ در ۲۴ روستا و 2 منطقه عشایری استان در نوروز ۹۸ اجرا شد و موفقیت‌های فراوانی در جذب گردشگر داشت.


جذب گردشگر در روستاها

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر افزود: فناوری ارتباطات، اینترنت و فضای مجازی آثار فراوانی در صنعت گردشگری داشته و می‌تواند داشته باشد. این آثار و نوآوری‌ها فرصت‌های فراوانی در صنعت گردشگری ایجاد کرده که منجر به رونق و رشد صنعت گردشگری شده است. دهقانی خاطرنشان کرد: دهیاران باید از تمامی این ظرفیت برای جذب گردشگر استفاده کنند و امکان نوآوری در آن را فراهم آورند و بتوانند صنعت گردشگری روستایی خود را متحول کنند.

وی عنوان کرد: سرمایه‌گذاری در زمینه معرفی ظرفیت‌‌های گردشگری روستا از طریق فضای مجازی باید از اولویت‌های روستاهای منتخب گردشگری استان باشد.


توسعه اقامتگاه‌های روستایی

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز به اهمیت توسعه گردشگری در استان اشاره کرد و ادامه داد: تقویت زیرساخت‌های گردشگری در روستاهای استان از اهمیت فراوانی برخوردار است.
 «محمدحسین ارسطوزاده» افزود: در کنار فعالیت‌های اقتصادی‌ای که در هر روستا صورت می‌گیرد گردشگری از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در روستاها می‌توان با کمترین سرمایه‌گذاری در اقامتگاه‌های روستایی، بیشترین درآمد را در حوزه گردشگری به صورت مستقیم و بدون واسطه در اختیار روستاییان قرار داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید