• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69472
+
-

آتش‌نشانی: هیچ خسارتی به موزه پمپ‌بنزین دروازه دولت وارد نشده است

سازمان آتش‌نشانی تهران ایراد خسارت به دیوار موزه پمپ‌ بنزین دروازه دولت تهران و آسیب به آثار و اقلام به نمایش گذاشته شده در محوطه باز نخستین موزه نفت در تهران را تکذیب کرد.
به گزارش همشهری، 2روز پیش موزه‌ و مرکز اسناد صنعت نفت با انتشار خبری به نقل از مریم اسماعیلی، مسئول موزه پمپ‌بنزین دروازه دولت تهران اعلام کرد: «گودبرداری، بتن‌ریزی غیراصولی و بدون رعایت الزامات ایمنی ساخت ایستگاه آتش‌نشانی در مجاورت موزه پمپ ‌بنزین دروازه‌دولت تهران که به شماره31711 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، موجب تخریب بخشی از دیوار ضلع جنوبی بنای تاریخی این موزه و آسیب به اقلام و تجهیزات به‌نمایش درآمده در محوطه باز موزه شده است.»
روزنامه همشهری در گفت‌وگو با بهروز رضایی، معاون فنی و توسعه آتش‌نشانی شهر تهران پیگیر موضوع تخریب دیوار ساختمان موزه پمپ‌بنزین دروازه دولت تهران و آسیب به اقلام و تجهیزات به نمایش درآمده در محوطه باز این موزه براساس اعلام «موزه و مرکز اسناد صنعت نفت» شد.
 بهرزو رضایی به همشهری گفت: هیچ مشکلی برای دیوار موزه ایجاد نشده است و حتی خاک هم به آنسوی دیوار و در محوطه موزه ریخته نشده است. رضایی با تکذیب خبر منتشر شده از سوی موزه و مرکز اسناد صنعت نفت گفت: سازمان آتش‌نشانی شهر تهران در جلسات متعدد با اداره میراث‌فرهنگی استان تهران موضوع احداث ایستگاه آتش‌نشانی در کنار موزه پمپ‌بنزین دروازه دولت را بررسی کرده است و تمامی مجوز‌های لازم برای احداث این ایستگاه با رعایت تمامی ضوابط میراث‌فرهنگی صادر شده است. معاون فنی و توسعه آتش‌نشانی شهر تهران اعلام کرد: عملیات گودبرداری در کنار موزه پمپ‌بنزین دروازه‌دولت 3 هفته پیش انجام شده است که در این عملیات نه‌تنها دیواری خراب نشده است که حتی خاک هم به آنسوی دیوار نریخته است و تمام نکات ایمنی در عملیات احداث ایستگاه آتش‌نشانی برای موزه پمپ‌بنزین دروازه دولت رعایت شده است.
او گفت: سازمان آتش‌نشانی حتی ارتفاع مورد نظر سازمان میراث‌فرهنگی برای احداث ایستگاه آتش‌نشانی در کنار ساختمان ثبت ملی شده موزه پمپ‌بنزین دروازه‌دولت را رعایت کرده است.
رضایی با تأکید بر اینکه سازمان آتش‌نشانی خود مسئول ایمنی در شهر است اعلام کرد: سازمان آتش‌نشانی علاوه بر تأمین امنیت در حوادث و پیشگیری از حوادث، خود ملزم به رعایت تمامی ضوابط مرتبط با آثار تاریخی در عملیات احداث ایستگاه آتش‌نشانی دروازه‌دولت تهران است.

این خبر را به اشتراک بگذارید