• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69456
+
-

دلایل قطعی آب در برخی محله‌های کرمانشاه

معاون شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: به دلیل گرمای چند روز پیش، مصرف آب در شهر کرمانشاه بیش از حد بالا رفت و همین امر باعث شد در برخی نقاط قطعی و یا افت فشار آب داشته باشیم. به گزارش ایسنا «رضا داوودی» با اشاره به این‌که طی چند روز اخیر در برخی از نقاط شهر قطعی و افت فشار رخ داد، اظهار کرد: این مشکل را عمدتا در منطقه 22 بهمن و برخی نقاط دیگر شهر مانند خیام و سعدی شاهد بودیم. 

وی دلیل این امر را افزایش قابل توجه مصرف دانست و تاکید کرد: طی چند روز گذشته که گرمای هوا زیاد بود، مصرف آب نیز به میزان قابل توجه و کم‌سابقه‌ای بالا رفت. داوودی با بیان این‌که میزان مصرف آب در استان طی 3 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته، اظهار کرد: طی روزهای اخیر این میزان مصرف بیشتر هم شده است. 

 وی کرمانشاه را پرمصرف‌ترین شهر استان از نظر مصرف آب دانست و تاکید کرد: بزرگی شهر کرمانشاه، تنوع و وجود انواع کاربری‌های پرمصرف از جمله مصارف صنعتی و تجاری، وجود استخرهای بیشتر، ورزشگاه‌ها، کارواش‌های متعدد و... از جمله دلایل بالا رفتن مصرف آب در کرمانشاه است.  معاون شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه یادآور شد: با تمام توان و با استفاده از ظرفیت حداکثری آب را وارد شبکه کرده‌ایم، اما باز هم برخی نقاط شهر با افت فشار و کمبود مواجه شدند.  

داوودی با بیان این‌که تدابیر لازم برای رفع این مشکل شامل در نظر گرفتن پمپ‌های آب اندیشیده شده، ابراز امیدواری کرد که به‌زودی این مشکلات رفع شود.  وی با بیان این‌که علاوه بر شهر کرمانشاه برخی از نقاط دیگر استان نیز پرمصرفند، اظهار کرد: سرپل‌ذهاب، قصر شیرین، جوانرود، تازه‌آباد و گیلانغرب بعد از شهر کرمانشاه به ترتیب بیشترین میزان مصرف آب را دارند که دلیل اصلی آن نیز شرایط آب‌و‌هوایی این مناطق و همچنین زلزله‌زده بودن برخی از آنهاست. 

 این مسئول خواستار همکاری مردم برای صرفه‌جویی در مصرف آب شد و ادامه داد: اگر مشترکین همکاری نکنند مشکلات قطعی و افت فشار ادامه خواهد داشت، زیرا هنوز زمان زیادی تا پایان فصل گرما باقی مانده است.  داوودی گفت: مردم نباید تصور کنند به دلیل بارندگی‌های امسال دیگر مشکلی برای تامین آب وجود ندارد و به هر اندازه که بخواهیم می‌توانیم مصرف کنیم.

معاون شرکت آب و فاضلاب استان با بیان این‌که مردم باید از مصرف آب برای مصارف غیرضروری مانند شست‌و‌شوی خودرو خودداری کنند، عنوان کرد: بستن آب هنگام مسواک زدن و استحمام، آب ندادن به گل‌ها در ساعت گرم روز، پرهیز از شست‌و‌شوهای غیرضروری و... راهکارهای آسانی است که می‌تواند به مدیریت مصرف آب کمک کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید