• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69415
+
-

صنایع پیشران در کردستان حمایت می شوند

صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشران کشور در 3 ماه امسال ۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای متقاضی پرداخت کرده است و آمادگی اعطای وام به واحدهای تولیدی کردستان را هم دارد. به گزارش ایرنا، ارائه خدمات صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک کشور از سال ۷۸ آغاز شده و امسال عنوان آن به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشران کشور تغییر پیدا کرده است. عضو هیات‌مدیره صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشران کشور اظهار کرد: این صندوق در 4 زمینه پرداخت تسهیلات مالی، ارائه خدمات کارشناسی، سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر و بیمه‌نامه‌های تخصصی فعالیت می‌کند. 

«مهدی فرنیان» با اشاره به این‌که سقف تسهیلات پرداختی این صندوق ۳۰ میلیارد ریال است، افزود: برای صدور ضمانت‌نامه سقفی وجود ندارد و صندوق در حوزه‌های صنایع پیشران الکترونیک، فناوری‌های زیستی، بایو و نانو، اتوماسیون، سخت‌افزار و نرم‌افزار فعالیت می‌کند. اگر این رشته‌ها نیز در کردستان فعال شود و از سوی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشران کشور مورد حمایت قرار می‌گیرد. در این صورت هم وضعیت اشتغال بهبود می‌یابد و هم وضعیت استان کردستان در حوزه فناوری‌های نوین ارتقا پیدا می‌کند. 

فرنیان با بیان این‌که این صندوق حامی برگزاری استارت‌آپ‌هاست، یادآور شد: سرمایه این صندوق هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال است که درصدد افزایش آن به ۶ هزار میلیارد ریال در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستیم. وی اعلام کرد: سال گذشته بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال ضمانت‌نامه توسط این صندوق صادر و ۶۲۵ میلیارد ریال تسهیلام هم پرداخت شده است. 

عضو هیات‌مدیره صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشران کشور گفت: طی 3 ماه امسال هم ۱۷۰میلیار ریال تسهیلات پرداخت و ۲۸۰ میلیارد ریال ضمانت‌نامه هم صادر شده است.  مسئول بخش برنامه‌ریزی و توسعه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشران کشور هم در این نشست اظهار کرد: امسال محورهای حمایتی این صندوق از یک محور به 7 محور گسترش پیدا کرده است. «هادی ادیب» با اشاره به این‌که از ایده تا تجاری‌سازی مورد حمایت این صندوق قرار می‌گیرد، افزود: شرکت‌های صادرات‌محور از طریق این شرکت می‌توانند از تخفیف سود صادراتی بهره‌مند شوند. 


گواهی تحقیق و توسعه برای ۳۳ واحد تولیدی 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این نشست گفت: از اوایل سال ۹۶ تاکنون ۳۳ واحد تولیدی استان موفق به کسب گواهی تحقیق و توسعه شدند و از این تعداد ۱۰ واحد هم پروانه تحقیق و توسعه دریافت کردند. «محمد دره‌وزمی» افزود: واحدهایی که دارای پروانه تحقیق و توسعه باشند، همواره پویا و فعال خواهند بود و همیشه به دنبال جذب مشتری بیشتر، استفاده از تکنولوژی‌های نوین و رصد فعالیت رقبای خود است. 

وی اضافه کرد: ارزش تحقیق و توسعه در بخش‌های دولتی و خصوصی کردستان به‌خوبی شناخته شده است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشران کشور آمادگی خود را برای حمایت از صنایع پیشران استان اعلام کرده است و حال نوبت واحدهای استان است که خود را مطرح کنند. 

دره‌وزمی گفت: ۱۳ واحد دانش‌بنیان در استان داریم که ۱۰ واحد آن دانش‌بنیان صنعتی هستند و 5 واحد هم در حوزه خدمات فنی و مهندسی فعالیت دارند. وی ادامه داد: برای ارتقای کیفی دانش فنی و مهارتی رابطین تحقیق و توسعه استان هم دوره آموزشی با حضور 2 تن از اساتید مطرح این حوزه برگزار شده است.  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: استقرار و ساماندهی فعالیت‌های تحقیق و توسعه، مبانی تحقیق و توسعه محصول و فرایند، برنامه‌ریزی استراتژیک در فعالیت‌های تحقیق و توسعه از جمله اصول و مبانی این دوره آموزشی است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید