• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69370
+
-

معرفی 3متهم در پرونده آتش‌سوزی مرگبار مجیدیه

معرفی 3متهم در پرونده آتش‌سوزی مرگبار مجیدیه


تحقیقات در پرونده آتش‌سوزی مرگبار مجیدیه که منجر به مرگ 4نفر از ساکنان ساختمان شده بود تکمیل و به صدور کیفرخواست منجرشد. براساس کیفرخواست صادر شده 3نفربه اتهام مشارکت در قتل عمدی محاکمه خواهند شد.
به گزارش همشهری، نخستین برگ این پرونده روز سوم بهمن 93ورق خورد. آن روز گزارش آتش‌سوزی در ساختمانی 6 طبقه‌ در خیابان ابوالحسنی محله مجیدیه تهران به پلیس گزارش شد. در این حریق یک زن میانسال، نوه‌اش و 2مرد جوان که همگی از ساکنان ساختمان بودند جان باختند و یک نفر نیز مصدوم شد. یافته‌های کارآگاهان نشان می‌داد که آتش‌سوزی عمدی بوده است و فرد یا افرادی عمدا خودروهای داخل پارکینگ را آتش زده و سرایت حریق به تمام ساختمان منجر به این حادثه شده است. از سوی دیگر در بررسی‌ها مشخص شد سرایداری که مدتی قبل از سوی مالک ساختمان اخراج شده بود، روز حادثه در حال پرسه زدن در اطراف ساختمان دیده شده است. علاوه بر این معلوم شد که او ساعتی پیش از حادثه به مقابل ساختمان رفته و با صاحب ساختمان درگیر شده و او را تهدید کرده بود که اگر طلبش را نگیرد ساختمان را به آتش می‌کشد.




حتی چند نفر نیز علیه او شهادت دادند که او تهدید به آتش‌سوزی کرده بود و تصمیم داشت از مالک ساختمان انتقام بگیرد. به این ترتیب او بازداشت اما مدعی شد که بی‌گناه است و نقشی در این آتش‌سوزی ندارد. در این پرونده چندین مظنون دیگر نیز بازداشت شدند و از آنها تحقیق صورت گرفت و سرانجام با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته 2نفر دیگر نیز که آنها هم با صاحب ساختمان اختلاف داشته و او را تهدید کرده بودند در لیست مظنونان اصلی قرار گرفتند.
حتی تصاویر ثبت شده در دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه نشان می‌داد که آنها دقایقی پیش از آتش‌سوزی در محل حضور داشتند. با این حال تمام آنها ادعای بی‌گناهی می‌کردند. سرانجام با گذشت حدود 4سال و نیم از حادثه، قاضی احسان زمانی، بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران برای سرایدار و 2نفر دیگر که همگی طبق تحقیقات انجام شده با مالک ساختمان اختلاف داشتند و او را تهدید کرده بودند به اتهام مشارکت در قتل عمدی و ایراد صدمه بدنی عمدی ناشی از آتش‌سوزی قرار جلب به دادرسی صادر کرد و پرونده پس از صدور کیفرخواست به‌زودی به دادگاه کیفری فرستاده خواهد شد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید