• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69311
+
-

رهاسازی یک میلیون بچه ماهی خاویاری در گرگان‌رود

مدیرکل شیلات گلستان گفت: امسال یک میلیون و ۱۳۳ هزار قطعه بچه ماهی خاویاری در گرگان‌رود رهاسازی شد.به گزارش تسنیم «سیدجواد قدس‌علوی» اظهارکرد: رهاسازی بچه ماهیان خاویاری امسال 2 برابر بیشتر از سال قبل بود.

وی افزود: از میان بچه ماهیان تولید شده یک میلیون و 78 هزار قطعه گونه قره‌برون، 30 هزار بچه ماهی گونه شیپ و 25 هزار قطعه گونه دراکول بود. قدس‌علوی بیان کرد: این بچه ماهی‌ها بعد از رسیدن به وزن 4 گرم و پس از تایید سلامت از سوی دامپزشکی، در رودخانه منتهی به خزر رها شدند.

این مسئول اظهارکرد: سال گذشته حدود 600 هزار قطعه بچه ماهی خاویاری گونه قره‌برون در رودخانه‌های منتهی به خزر رها شد.رئیس مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان خاویاری شهید مرجانی گلستان نیز گفت: از مجموع بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه بچه ماهی خاویاری تولید شده در این مرکز، ۳۰ هزار قطعه گونه شیپ، ۲۵ هزار قطعه گونه دراکول و مابقی گونه قره‌برون بود.

«اسماعیل جباری» بیان کرد: قبل از آغاز رهاسازی برای بررسی وضعیت سلامت بچه ماهیان، نمونه‌برداری توسط کارشناسان دامپزشکی انجام می‌شود تا سلامت آنان تایید شود.
 مرکز ۱۵۰ هکتاری بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان خاویاری شهید مرجانی در ۴۵ کیلومتری شمال شرقی گرگان و در ۲۳ کیلومتری امتداد جاده آق‌قلا-گنبد قرار دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید