• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69296
+
-

اتصال روستاهای گیلان به دهکده جهانی

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان: در حال حاضر 1727 روستا به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند / مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان: 63 میلیارد ریال پروژه ارتباطی در رودسر به بهره‌برداری رسید

در استان
اتصال روستاهای گیلان به دهکده جهانی

این روزها اینترنت به بخشی از الزامات زندگی مردم تبدیل شده است. در مناطق روستایی هم باعث شده تا بسیاری از کاربران برای انجام کارهای اداری مانند پرداخت قبوض آب، برق، گاز، تلفن و انواع اقساط بانکی از طریق اپلیکیشن‌های رایج اقدام کنند. 


بهره‌مندی روستاییان رودسری از اینترنت پر سرعت 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان در مراسم افتتاح طرح‌های ارتباطی رودسر، اقدامات انجام شده در جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان را یکی از دستاوردهای مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برشمرد.به گزارش ایسنا «فرزاد توکلی» اظهار کرد: با تلاش‌ها و پیگیری نماینده این شهرستان در مجلس در حوزه روستایی، توانستیم در راستای کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا قدمی دیگر برداریم و شاهد بهبود وضعیت ارتباطی در نقاط مختلف استان به‌ویژه روستاها باشیم.


پوشش اینترنتی روستاها

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای افزایش پوشش شبکه‌های ارتباطی در تمامی روستاهای کشور خبر داد و افزود: تا پایان برنامه ششم این وزارت مکلف است زیرساخت‌های ارتباطی را به‌گونه‌ای فراهم کند تا حداقل 80 درصد از روستاهای کشور به سرویس پهنای باند پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات دسترسی داشته باشند تا روستاییان از 4 خدمت اساسی در حوزه سلامت، آموزش، کشاورزی و خدمات بانکی بهره‌مند شوند.

توکلی ادامه داد: با برنامه‌ریزی و اقدامات انجام شده، 63 میلیارد ریال پروژه ارتباطی در رودسر به بهره‌برداری رسید. این پروژه شامل ارتقای 9 سایت ارتباطی از WLL به GSM در مناطق روستایی و گردشگری برای بهبود و ارتقای شبکه تلفن همراه روستایی به نسل دوم است.وی با اشاره به ارتقای سایت‌های موجود در روستاهای کاکرود، سجیران، مومن زمین، طاهرسرا، بلترک، ماچیان، بزکویه، جواهردشت و جیرکل گفت: با ارتقای این سایت‌ها، مشترکان تلفن‌ بی‌سیم روستایی WLL در 82 روستای شهرستان از پوشش مناسب تلفن همراه برخوردار خواهند شد.


وضعیت توسعه اینترنت

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بیان کرد: دسترسی 1727 روستای استان به اینترنت پرسرعت در راستای اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای کاهش شکاف دیجیتالی بین روستاها و شهرها بوده که از محل طرح USO در فاز نخست 248 روستای رودسر از اینترنت پرسرعت نسل چهارم برخوردار شدند.وی ادامه داد: در فاز دوم تا پایان سال جاری 72 روستای دیگر نیز از این امکان بهره‌مند خواهند شد. علاوه بر این در 133 روستا، مشترکان علاوه بر اینترنت پرسرعت می‌توانند از خدمات تلفن ثابت روستایی نیز بهره‌مند شوند.


قدردانی از تلاش‌های اداره مخابرات گیلان

نماینده شهرستان رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تشکر از تلاش‌های اداره کل ICT استان و مخابرات گیلان بابت بهبود وضعیت ارتباطی، نقش مجموعه ICT را در ارتقای جایگاه شهرستان موثر دانست.«اسدالله عباسی» گفت: رودسر یک شهرستان‌ گردشگر‌پذیر است و ارائه خدمات و سرویس‌های ارتباطی و اینترنت پرسرعت به روستاییان و مسافران از ضروریات این شهرستان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت پایش دقیق و مستمر وضعیت ارتباطی مناطق مختلف استان توسط مجموعه ICT بیان کرد: سنجش دوره‌ای در حوزه ارتباطات و پایش نقاط حائز اهمیت، نقش مهم و اساسی در برنامه‌ریزی‌های آتی استان و شهرستان در حوزه‌های ICT دارد. عباسی از مدیر ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خواست تا طی حداکثر 2 هفته آینده کلیه نقاط شهری و روستایی شهرستان رودسر را مورد پایش میدانی قرار دهد.

همچنین با احصای نقاط بدون پوشش یا پوشش پایین‌تر از حد نرمال، برنامه‌ای زمان‌بندی ‌شده در راستای رفع مشکلات ارتباطی منطقه ارائه کند تا در صورت لزوم در سطح ملی و مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید