• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69282
+
-

رفع تصرف از حریم و بستر 4 رودخانه فارس

رفع تصرف از حریم و بستر 4 رودخانه فارس

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره آب منطقه‌ای فارس گفت: برداشت‌های غیرمجاز از حریم و بستر 4 رودخانه فارس متوقف شد. 

به گزارش مهر، «حمیدرضا دهقانی» افزود: کارشناسان گشت و بازرسی آب منطقه‌ای فارس طی روزهای اخیر متوجه برداشت غیرمجاز از حریم و بستر رودخانه‌های رودبار در شهرستان استهبان، دشت خاک در دبیران شهرستان زرین‌دشت، دولت‌آباد در شهرستان داراب و جعفریه (اعظم) در شهرستان بوانات شده بودند که با هماهنگی دستگاه قضایی و انتظامی، ضمن ممانعت برخوردهای لازم را با خاطیان انجام دادند و اقدام به توقیف ماشین‌آلات این افراد کردند. 

وی ادامه داد: در چند روز اخیر، همچنین حریم و بستر رودخانه تنگ کتویه داراب مورد تصرف غیرقانونی قرار گرفته بود که این تصرفات که به منظور سازه‌های مسکونی انجام شده بود، برطرف شد. مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس تاکید کرد: سیاست ما در حفظ حریم و بستر رودخانه‌ها، جلوگیری از تصرف غیرقانونی در حریم آنها، و ممانعت از برداشت نامتعارف مصالح از رودخانه‌ها است.

 کارشناسان گشت و بازرسی آب منطقه‌ای در شهرستان‌های استان به طور جدی با این گونه آسیب‌رسانی به حریم و بستر رودخانه‌ها برخورد می‌کنند و با همکاری مراجع انتظامی و قضایی برخوردهای لازم و قانونی با متخلفان انجام خواهد شد. 
همچنین مدیر حفاظت رودخانه و سواحل آب منطقه‌ای فارس هشدار داد: برداشت بی‌رویه و غیرفنی شن و ماسه از رودخانه‌ها که نوعی دخل و تصرف در آن به شمار می‌آید، آثار منفی فراوانی در پی‌ دارد.

 این آثار می‌تواند در ابعاد هیدرولیکی، مورفولوژی، زیست‌محیطی و اقتصادی نمایان شود. ایجاد گودال و گوراب که خطرآفرین است، تشدید عوامل رخداد سیلاب، تخریب سازه‌های تقاطعی و تخریب محیط‌ زیست در رودخانه‌ها از دیگر آثار منفی این گونه برداشت‌ها از رودخانه‌ها است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید