• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69267
+
-

نابسامانی معیشتی شاغلان ناوگان حمل‌و‌نقل جاده‌ای

مشکلات شاغلان شرکت‌های حمل‌و‌نقل جاده‌ای بندرعباس نیاز به توجه بیشتر مسئولان و نمایندگان استان دارد.

 به گزارش تسنیم، ناوگان حمل‌و‌نقل جاده‌ای به عنوان یکی از مهم‌ترین حوزه‌های فعالیتی کشور از استراتژیک‌ترین جایگاه‌های شغلی است. 

شاغلان شرکت‌های حمل‌و‌نقل جاده‌ای با توجه به شبانه‌روزی بودن عرصه‌های فعالیتی، فشارهای مضاعفی را تحمل می‌کنند که با میزان دریافتی ماهانه آن‌ها سازگار نیست. 

یکی از شاغلان حوزه حمل‌و‌نقل جاده‌ای در بندرعباس گفت: بیش از 15 سال در این حوزه فعالیت دارم اما همیشه با مشکلات معیشتی روبه‌رو بوده‌ام. 

وی افزود: با توجه به این‌که به‌طور متوسط در شبانه‌روز 15 تا 17 ساعت مشغول به کار هستیم، حقوق دریافتی گاهی از نرخ مصوب اداره کار نیز پایین‌تر است. 

فرد دیگری در این رابطه افزود: بعضی شرکت‌های حمل‌و‌نقل حتی حقوق اداره کار را نیز به افراد پرداخت نمی‌کنند. 

وی با بیان این‌که به علت نبود امنیت شغلی ناچار به تحمل هستیم، افزود: با توجه به این‌که ساعت‌های شغلی ردیف مشخصی در قانون اداره کار دارد، میزان پرداختی در شرکت‌های حمل‌و‌نقل پایین است و حتی بعضی شاغلان نه‌تنها حقوق اداره کار را دریافت نمی‌کنند، اضافه‌کاری نیز برایشان محاسبه نمی‌شود. این در حالی است که ساعات اضافه‌کاری آن‌ها در طول شبانه‌روز 2 برابر ساعات مصوب کاری در کشور است. 

فرد دیگری گفت: کارمندان شرکت‌های حمل‌و‌نقل جاده‌ای در بندرعباس نیازمند شناسنامه فعالیت شغلی، قراردادهای کاری مشخص و راه حلی برای مطالبه حقوقشان هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید