• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69227
+
-

هشدار وقوع سیل به کرمانی‌ها

سیل در شرق و جنوب کرمان تاکنون به جز سه قربانی سبب تخریب کیلومترها راه روستایی شده است و این در حالی است که سازمان هواشناسی هشدار داده است که بارندگی‌ها حداقل تا چند روز آینده ادامه خواهد یافت و احتمال به خطرافتادن جان افراد بیشتری در این روزها وجود دارد. 

به گزارش مهر، مانسون در جنوب و شرق کرمان این روزها زندگی مردم را از روال عادی خارج کرده و موجب بروز سیلاب های ناگهانی و خسارت جانی و مالی شده است.

 ازسویی دیگر طبق هشدارهای سازمان هواشناسی این وضعیت طی روزهای آینده همچنان برای ساکنان جنوب کرمان مخاطره انگیز خواهد بود و مردم باید نکات ایمنی را رعایت کنند. طبق این هشدارها مردم و گردشگران باید از مسیر رودخانه‌ها دور شوند و طی روزهای آینده به رودخانه‌ها و مسیل ها نزدیک نشوند.

 کارشناس هواشناسی استان کرمان گفت:  قبلاً هشدارهای لازم به دستگاه‌های مختلف در مناطقی که احتمال بروز سیلاب داشتند داده شده است.
«مریم سلاجقه» افزود: بارندگی‌های ناگهانی به دلیل پدیده مانسون است و بیشترین تاثیر را نیز در سیستان و بلوچستان و هرمزگان داشته و در برخی مناطق جنوبی استان نیز خود را نشان داده است.

سلاجقه گفت: مانسون هر سال در این زمان از تابستان، موجب بروز بارش‌هایی در استان کرمان و استان‌های جنوب شرق کشور می‌شود. به همین دلیل به مردم هشدار می‌دهیم به صورت جدی از مسیر رودخانه‌ها فاصله بگیرند، چون بارندگی‌ها به صورت ناگهانی و شدید روی می‌دهند. 


آبگرفتگی برخی منازل مسکونی

همچنین مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان نیز با اشاره به اینکه سیلاب روزهای اخیر به ۴۰ روستا در کرمان خسارت زده و موجب آبگرفتگی برخی از منازل در روستاها در بخش سوغان شهرستان ارزوئیه شده است، اعلام کرد: برخی از راه‌های روستایی بسته شده‌اند و خسارت‌هایی هم به تاسیسات جاده‌های، آب رسانی و برق وارد شده است. «مجید سعیدی» افزود: بیشترین خسارت ها در ارزوئیه، جیرفت و عنبرآباد روی داده است و تلاش گروه‌های امدادی برای رفع مشکلات ادامه دارد.


خسارت سیلاب به  جیرفت و عنبرآباد  

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: بارش شدید باران در ارتفاعات شهرستان‌های جیرفت، عنبرآباد و قلعه‌گنج سبب خسارت به راه‌های روستایی بیش از ۴۶ روستا شد. 

«احسان شاهرخی» از برآورد اولیه خسارت به ۵۶۰ کیلومتر راه روستایی بر اثر سیلاب خبر داد و به ایرنا گفت: با اعزام گشت‌های راهداری به مناطق حادثه‌دیده میزان خسارت واردشده به زودی اعلام خواهد شد. 

وی ادامه داد: طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی سبب جابه‌جایی سنگ‌های بزرگ و انتقال آن‌ها به بستر راه‌های روستایی شده است. 

وی از اعزام 8 دستگاه سنگین راهداری لودر و گریدر به محورهای خسارت‌دیده در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد خبر داد و گفت: با توجه به گزارش‌های دریافتی از گشت‌های راهداری، مرکز مدیریت راه‌ها و عوامل محلی مناطقی که نیاز به تیغ‌زنی و بازگشایی راه دارند در دستور کار اداره‌های راهداری شهرستان‌ها قرار می‌گیرد. 


دختر‌بچه جیرفتی در سیلاب غرق شد

بارش باران و جاری شدن سیلاب در جیرفت موجب غرق شدن دختر بچه 3 ساله اهل دهستان میجان این شهرستان شد. 

سرپرست فرمانداری جیرفت گفت: شامگاه یکشنبه گزارش غرق شدن دختربچه 3 ساله در دهستان میجان به ستاد بحران شهرستان جیرفت اعلام شد. 

 «ابوذر عطاپوروزیری» ادامه داد: پس از دریافت این خبر بلافاصله ۲ تیم تجسس به محل حادثه اعزام شد، اما تاکنون موفق به پیدا کردن جسد این دختربچه نشده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید