• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69217
+
-

توقف تاکسی‌ها در قلب تاریخ کرج

جابه‌جایی ایستگاه‌های تاکسی شهرهایی مانند کمالشهر و آبیک از تاریخی‌ترین نقطه شهر هنوز محقق نشده است

شهری
توقف تاکسی‌ها در قلب تاریخ کرج

یکصد و پنجاه و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر کرج با حضور اعضا، شهردار، مدیران، مشاوران و معاونان شهرداری کرج و اصحاب رسانه در سالن جلسات شورا برگزار شد.
به گزارش ایرنا، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر کرج، محدوده میدان توحید و کاروانسرای شاه عباسی را نقاط تاریخی و قدیمی شهر کرج برشمرد و اظهار کرد: یکی از معضلات اساسی، وجود ایستگاه‌های تاکسی شهرهای اقماری مانند کمالشهر و آبیک در تاریخی‌ترین نقطه شهر است که گاها بعدازظهرها وضعیت نابهنجاری را در آن محدوده ایجاد می‌کند.

«مهدی حاجی‌قاسمی» اذعان کرد: سال گذشته شورای ترافیک مصوبه‌ای مبنی بر جابه‌جایی ایستگاه‌های تاکسی شهرهای اقماری از محدوده مرکزی کرج داشت، اما مشکلاتی در این زمینه به وجود آمد و این موضوع محقق نشد.
وی با بیان این‌که شاید جابه‌جایی ایستگاه‌های تاکسی در توان سازمان حمل‌و‌نقل نباشد، مطرح کرد: شهردار کرج شخصا با هماهنگی استاندار البرز و دیگر مقامات استانی به این قضیه وارد شده و زمانی را تعیین کند که این ایستگاه‌های تاکسی از محدوده تاریخی شهر به پایانه‌های ورودی شهر منتقل شوند.


طرح تفکیک از مبدأ

رئیس کمیسیون محیط‌زیست، سلامت و ایمنی شورای اسلامی شهر کرج از مجموعه شهرداری کرج و مدیریت پسماند بابت پیگیری و تصویب بهای خدمات پسماند که مغفول مانده بود و نیز احقاق حق و حقوق شهروندان و شهرداری با واگذاری طرح تفکیک از مبدأ به پیمانکاری که در فرایند مناقصه برنده شده است، تشکر کرد.
«حسین محمدی» اظهار کرد: شهرداری کرج سالانه 2 تا 3 میلیارد تومان درآمد از تفکیک زباله کسب می‌کرد؛ چرخه اقتصادی ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومانی در تفکیک زباله وجود دارد.
وی بیان کرد: با توجه به این‌که با واگذاری طرح تفکیک از مبدأ، فرد جدید با موانعی روبه‌رو می‌شود، از شهردار کرج خواهشمندم حتما هماهنگی‌های لازم با مراجع قضایی، انتظامی و امنیتی انجام شود تا نهایت حمایت از این طرح صورت گیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج یکی از موفقیت‌های شورای شهر را در زمینه پسماند دانست و مطرح کرد: سال گذشته به همت شورای شهر و مدیران شهرداری هزینه حمل زباله به حلقه‌دره از مبلغ ۳۲ هزار تومان برای هر تن زباله به ۱۶ هزار تومان تقلیل پیدا کرد که با فراز و نشیب‌های بسیاری نیز مواجه بود.
«منصور وحیدی» اذعان کرد: در دوره مدیریت جدید سازمان پسماند با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت‌گرفته درآمد تجمیع در تفکیک زباله که 4‌پیمانکار داشت، از 450 میلیون تومان در ماه به یک میلیارد و 850 میلیون تومان افزایش یافت؛ درآمد سالانه در این حوزه بیش از 4 برابر شده است.
وی بیان کرد: به همت شورای اسلامی شهر کرج و با طرحی که ارائه شد، در چهار ماهه نخست سال جاری 775 هزار تن آسفالت تولید کردیم و پیش‌بینی می‌شود این مقدار تا پایان سال به 200 هزار تن نیز برسد و برآورد کارشناسان کاهش هزینه 20 الی 25‌درصدی در این زمینه است.


لزوم اجرای برنامه‌های فرهنگی 

همچنین «رحیم خستو» رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج گفت: مدیریت شهری کرج باید زمینه را برای به نمایش گذاشتن آثار هنرمندان در شهر فراهم کند. صرفا معرفی نام هنرمندان کافی نیست؛ خواهشمندم سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج برنامه‌هایی را در نقاط مختلف شهر اجرا کند تا شهروندان با آثار هنرمندان کرجی بیشتر آشنا شوند.
رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: کرج از ظرفیت‌ها و ویژگی‌های خاصی برخوردار بوده و مهاجرپذیر، همجوار پایتخت و محل عبور 30 تا 40 درصد جمعیت کشور است و هر طرح کلان اقتصادی به‌راحتی در این شهر توجیه می‌شود.

«غدیر مهدوی کلیشمی» با بیان این‌که مدتی پیش طرح احداث ناوگان حمل‌و‌نقل (تراموا) عنوان شد، اذعان کرد: مشتاق بودم که با اجرای این طرح که توجیه اقتصادی دارد و با هزینه‌ای یک‌دهم پروژه مترو قابل اجراست، کرج جزو شهرهای پیشگام در ایجاد وسیله حمل‌و‌نقل سالم، اقتصادی و مردمی باشد و از این طریق بتواند توریست و درآمد جذب کند و به الگویی برای سایر شهرها تبدیل شود که این امر محقق نشد.
مهدوی کلیشمی اظهار کرد: حدود 3 هفته پیش موضوع احداث مسکن اجتماعی را در صحن شورا مطرح کردم و هفته بعد رئیس‌جمهوری و کابینه این بحث را به صورت جدی عنوان و شهرداری‌ها را مکلف به اجرای آن کردند؛ این طرح در بیشتر شهرهای دنیا اجرا می‌شود و نتایج متعددی به دنبال دارد.
وی طرح مسکن اجتماعی را طرحی اقتصادی و کاملا اجرایی دانست و بیان کرد: از شهرداری کرج خواهشمندیم زمین مناسب را برای احداث این نوع مسکن انتخاب کند و در جست‌وجوی سرمایه‌گذار باشد؛ این طرح به حدی جذابیت دارد که می‌تواند سرمایه‌گذار جذب کند. از طرفی با احداث این مسکن برای شهرداری درآمد پایدار ایجاد می‌شود.

مهدوی کلیشمی با تأکید بر این‌که شهرداری این طرح را جدی بگیرد و مسکن اجتماعی را در برنامه‌ها قرار دهد و نگران نباشد که کار بزرگ انجام دادن سخت است و موانعی بر سر راه قرار دارد، اظهار کرد: طی 3 ماه آینده شهرداری گزارشی از روند مطالعات، انتخاب زمین، بررسی امکان‌سنجی و جست‌وجوی سرمایه‌گذار به شورای شهر ارائه دهد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید