• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 69057
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/yLgn
+
-

فعالیت تیم‌های امدادی آموزش‌دیده در مدارس قم

کارشناس جوانان جمعیت هلال احمر قم با اشاره به تمرکز این جمعیت به آموزش‌های امدادی در رده سنی پایه گفت: با برنامه‌‌ریزی صورت گرفته حداقل ۲ تیم امدادی آموزش دیده در همه مدارس استان ایجاد می‌شود.
«محمد قادری» در گفت وگو با ایرنا‌ با بیان این‌که دوره‌های آموزش جمعیت هلال احمر محدود به تابستان نیست و در طول سال به صورت مستمر برگزار می‌شود افزود: آموزش‌های هلال احمر مقطعی نیست و با ایجاد ارتباط مستمر با شرکت کنندگان در دوره‌های مختلف،‌ دوره‌های ارتقای مهارت‌های امدادی برای آنها برگزار می‌شود.

وی‌ مهدکودک‌ها و آموزش پرورش را جامعه هدف جمعیت هلال احمر دانست و ادامه داد: ایران جزو معدود کشورهای دنیاست که آموزش‌های امدادی در مهدکودک‌ها را برنامه‌‌ریزی و اجرا کرده که این موضوع نیز مورد تاکید قرار گرفته است.
کارشناس جوانان جمعیت هلال احمر قم افزود: ایجاد کانون‌های دانش آموزی و دانشجویی در مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین اجرای طرح دادرس(‌دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت) از جمله اقدام‌هایی است که برای توسعه آموزش‌های امدادی در کشور و استان در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: هدف از دوره‌های آموزشی هلال احمر، آموزش و ارتباط مستمر با دانش‌آموزان در ۹ شاخص مهم امدای از جمله برپایی چادر، ‌حمل مصدوم، اطفای حریق و آموزش‌های لازم در زمان حادثه است.
قادری اظهار کرد: در مرحله اول،‌ آموزش مربیان مدارس انجام و سپس در هر مدرسه تیم‌های امدادی تشکیل می‌شود که این تیم‌ها در مسابقات شهرستانی، استانی و کشوری شرکت می‌کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید