• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68782
+
-

۲۳۰ هزار سال زندگی در نخستین اثر ثبت جهانی گیلان

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: غار دربند رشی در اطراف سایت سیاهرود رودبار قدیمی‌ترین سکونتگاه انسان در ایران با بیش از ۲۳۰ هزار سال شناسایی شده است.

به گزارش ایرنا «شهرود امیرانتخابی» اظهارکرد: جنگل‌های هیرکانی نخستین اثر ثبت جهانی است که به گیلان مربوط می‌شود و امیدواریم قدر این ثبت دانسته شود و بتوانیم از این ظرفیت به خوبی بهره بگیریم.وی بیان کرد: از اولین اقدامات برای محافظت از جنگل‌های هیرکانی نصب ۲۲ تابلو راهنمای دوزبانه فارسی و انگلیسی در مسیر‌های سه‌گانه 3 سایت موجود در استان است. امیرانتخابی افزود: مکانی به عنوان پایگاه دائمی هم در استان در نظر گرفته و کارگروه تخصصی برای حفاظت از این گنجینه گرانبها نیز تشکیل شده است.

این مسئول بیان کرد: حفاظت از جنگل‌های هیرکانی می‌تواند اثر زیادی در معرفی طبیعت، فرهنگ و تمدن ایران زمین به زبان‌های مختلف در سطح بین‌المللی داشته باشد و همچنین موجب جذب گردشگر و رونق اقتصادی استان و جوامع محلی خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای عموم مردم، جوامع محلی و دستگاه‌های مرتبط با این موضوع حائز اهمیت است. نخستین کارگاه آموزشی با موضوع آشنایی با قوانین حفاظتی جنگل‌های هیرکانی همزمان برای کارکنان یگان حفاظت میراث فرهنگی، منابع طبیعی و محیط‌زیست با حضور تشکل‌های مردم‌نهاد برگزار شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید