• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68740
+
-

۳۸ درصد نوزادان البرزی از شیر مادر تغذیه می‌کنند

سلامت
۳۸ درصد نوزادان البرزی از شیر مادر تغذیه می‌کنند

کارشناس مسئول معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد: طبق بررسی‌ها تنها 5/38 درصد نوزادان و کودکان در این استان از شیر مادر تغذیه می‌کنند.
«زهرا سادات» در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار داشت: بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اکنون شاخص تغذیه انحصاری با شیر مادر در استان البرز کاهش یافته است.
به گفته وی، افزایش سالانه 5/2 درصد تغذیه نوزادان و کودکان زیر ۲ سال با شیر مادر از جمله اهدافی است که دانشگاه علوم پزشکی البرز آن را دنبال می‌کند.
کارشناس مسئول معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به این‌که اکنون در مراکز و پایگاه‌های این استان به‌ازای هر 2۵۰۰ نفر جمعیت یک مراقب سلامت حضور دارد، گفت: مراقبان سلامت در ۸۱ مرکز جامع خدمات سلامت و ۷۵ خانه بهداشت خدمات لازم را در این خصوص به مادران و کودکان ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به این‌که تغذیه با شیر مادر در هزار روز اول زندگی کودکان تأثیر زیادی بر روی تکامل هوشی آنان دارد، گفت: یکی از اهداف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز این است که تغذیه با شیر مادر افزایش یابد تا از ابتلای کودکان و نوزادان به بیماری‌های واگیر و غیرواگیر کاسته شود.
وی افزود: با توجه به این‌که اکنون قوانین مربوط به زمان شیردهی نوزادان و کودکان زیر ۶ سال در البرز اجرا می‌شود، باید بخش خصوصی نیز این قوانین را اجرا کند تا مادرانی که در این بخش‌ها فعال هستند بتوانند از فرصت‌های شیردهی برای کودکان استفاده کنند.
اکنون در استان البرز بیمارستان‌های امام علی(ع)، کسری، حضرت قائم(عج)، امام جعفرصادق(ع)، الزهرا(س)، بیمارستان امام خمینی(ره) و البرز دوستدار کودک هستند که ۲ بیمارستان مریم و تخت جمشید نیز به‌زودی به بیمارستان دوستدار کودک تبدیل می‌شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :