• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68704
+
-

اقتصاد البرز شکوفا می‌شود

استاندار: البرز جزو 3 استان برتر کشور در جذب سرمایه‌گذاری خارجی است

‌‌استاندار البرز گفت: با تاکید بر این‌که افکار عمومی و رسانه‌ها در البرز بسیار همراه و پشتیبان هستند، افزود: بیش از 3500 واحد تولیدی و صنعتی در البرز فعال هستند که از این تعداد حدود 150 برند ملی و بین‌المللی محسوب می‌شوند‌، همچنین 80 درصد از موسسات تحقیقات کشاورزی کشور در این استان مستقر هستند.
به گزارش تسنیم «عزیزالله شهبازی» با اشاره به این‌که البرز حدود 65 درصد از آرد تهران را تامین می‌کند، گفت: اجرای راهبردهای دولت و تاکیدات مقام معظم رهبری در البرز به‌جد دنبال شده و در راستای رونق تولید، جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، بهبود روند صادرات، ایجاد آرامش و امنیت در استان گام‌های موثری برداشته شده است.

استاندار البرز با بیان این‌که البرز، استانی نوپاست که از ابتدای تاسیس زیرساخت‌های بسیار ضعیفی داشته و اکنون نیز ارتقای زیرساخت‌های استان متناسب با رشد سریع جمعیت و مهاجرت پیش نرفته است، بنابراین ضرورت توجه ویژه ملی به این بخش وجود دارد، تصریح کرد: اکنون در البرز با وجود وحدت و انسجام بین تمامی مسئولان، تیم بزرگی برای تسریع در مسیر رشد و آبادانی این استان شکل گرفته و به دور از حواشی با قدرت به متن پرداخته‌ایم.

وی با اشاره به برگزاری منظم جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در البرز، گفت: این استان توفیق جذب بیشترین اعتبارات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را داشته و در این راستا حائز رتبه اول کشور هستیم. همچنین البرز جزو 3 استان برتر کشور در جذب سرمایه‌گذاری خارجی است.
شهبازی ویژگی‌های خاص البرز را برای جذب سرمایه‌گذاران برشمرد و افزود: زیرساخت‌های مهمی شامل فرودگاه، راه‌آهن، جمعیت، نزدیکی به پایتخت، محورهای مواصلاتی ملی، امنیت و... این استان را برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به مقصد ارزشمندی تبدیل کرده است.
وی از تحقق جذب صددرصدی اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری به البرز خبر داد و گفت: نرخ بیکاری البرز در 3 ماهه اول سال 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل 6/1 درصد کاهش یافته است. استاندار البرز خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ یک از درخواست‌هایی که در سطوح ملی طرح کرده‌ایم بی‌پاسخ نمانده و مورد توجه قرار گرفته است.

شهبازی گفت: علیرغم استقرار واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی در البرز، در این شرایط حساس شاهد تنش‌هایی در حوزه کارگری و کارفرمایی که در سطوح ملی زحمت ایجاد کند، نبوده‌ایم.
وی با بیان این‌که البرز یکی از استان‌های معین در حادثه سیل فروردین امسال بود و به‌زودی عملیات بازسازی را در شهرستان باوی استان خوزستان آغاز می‌کند، افزود: تمامی اقدامات استان در سایه همدلی و هم‌افزایی مجموعه استان محقق می‌شود.
استاندار اضافه کرد: به‌زودی عملیات اجرایی پست برق 400 کیلوولتی در البرز آغاز می‌شود، ولی این استان به یک پست 400 کیلوولتی دیگر نیز نیاز دارد.

وی با اشاره به ضرورت تسریع در راه‌اندازی بخش مسافربری فرودگاه پیام، افزود: توفیق اخذ تفویض اختیار در خصوص تصمیم‌گیری برای اجرای طرح‌های گردشگری در طالقان از شورای عالی امنیت ملی را داشتیم که امید است این امر برای چالوس نیز محقق شود.
شهبازی عنوان کرد: اجرای ماده 110 قانون مالیاتی و انتقال پرونده 400 واحد تولیدی و صنعتی مستقر در البرز برای بهره‌مندی این استان از ارزش افزوده این واحدها یکی از مطالبات اصلی استان است.
وی گفت: 153 واحد تولیدی البرز در تملک بانک‌ها قرار دارند که در صورت آغاز به کار آنها بیش از 8 هزار شغل ایجاد می‌شود.
استاندار البرز افزود: شهرداری کرج می‌تواند با اوراق مشارکت خود حدود 350 اتوبوس برای توسعه و نوسازی حمل‌و‌نقل عمومی خریداری کند که این امر نیازمند اتخاذ تدابیر ویژه از سوی وزارت راه و شهرسازی است.
وی همچنین بیان کرد : بیش از ۷۰ درصد از آب مورد نیاز البرز از طریق منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود که با توجه به خطر فرونشست زمین ضرورت دارد در خصوص افزایش حقابه استان از مخازن موجود و تخصیص پساب تهران به البرز عنایت ویژه‌ای شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید