• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68507
+
-

اولتیماتوم برای تکمیل  پروژه ورزشی بزرگ کرج

وزیر ورزش و جوانان: طبق اتمام حجت با پیمانکار، این پروژه باید در 4 ماه آینده افتتاح شود

گزارش
اولتیماتوم برای تکمیل  پروژه ورزشی بزرگ کرج

راضیه شعبانی |  البرز- خبرنگار:

ورزشگاه انقلاب کرج از قدیمی‌ترین ورزشگاه‌هایی است که میزبان مسابقات ملی، آسیایی و بین‌المللی مختلفی در رشته‌های گوناگون بوده است. در دل این مجموعه ورزشی چندسالی می‌شود که صحبت از ساخت ورزشگاهی 6 هزار نفره به میان آمده است، اما درست از سال 95 دغدغه‌های این مکان ورزشی که می‌تواند شرایط مختلفی را نه‌تنها برای استان، بلکه برای ورزش کشور رقم بزند، شروع شد و اتفاقات تلخ و شیرین مختلفی را تجربه کرد اما با این حال و با گذشت 2 سال علیرغم وعده‌های گوناگونی که درباره بهره‌برداری از آن داده شد، این پروژه عظیم همچنان به بهره‌برداری نرسیده است.


از دولت طلبکارم

پیمانکار پروژه 6 هزار نفری ورزشگاه انقلاب کرج در بازدید وزیر ورزش و جوانان از روند پروژه که روز پنجشنبه گذشته انجام شد اعلام کرد که مشکلات بسیاری برای پیشبرد روند پروژه به وجود آمده است.  «علی مسعودی» گفت: برخی اتفاقات از جمله بارندگی‌ها این امکان را نمی‌دهد که بتوانیم عملیات اجرای پروژه را پیش ببریم و به همین دلیل مجبوریم کار را متوقف کنیم.

وی ادامه داد: اگر تمامی مشکلات طبیعی را نادیده بگیریم باید این را در نظر داشت که از ابتدای پروژه به دستور دولت به صورت شخصی و بدون دریافت مبلغی پروژه را پیش برده‌ام. این پیمانکار همچنین گفت: از 2 اردیبهشت که دستور ادامه پروژه را به من دادند تا الان از دولت نه‌تنها هیچ پولی دریافت نکرده‌ایم، بلکه طلبکار هم هستیم. با این حال 10‌درصد از مبلغ پیمان را می‌گذارم، اما باید ازسوی دولت نیز حمایت شوم. این پیمانکار افزود: تمامی تجهیزات مورد نیاز را خریداری کرده‌ایم. بخش بیرون در قرارداد ما نیست و استانداری البرز وظیفه تکمیل آن را برعهده گرفته است اما درخصوص سایر اقداماتی که متقبل شده‌ام، تلاش خواهم کرد که در 4 ماه آینده این پروژه به اتمام برسد.


پروژه‌ای عظیم، اما با نیروهایی محدود

استاندار البرز  گفت: استانداری برای بهره‌برداری از این پروژه که دغدغه‌های آن از سال 95 آغاز شده است، اقدامات خاصی را با دقت تمام برنامه‌‌ریزی کرده است. «عزیزالله شهبازی» در این بازدید افزود: طبق بازدید‌هایی که از این طرح داشتیم متاسفانه شاهد برخی کوتاهی‌ها بودیم. به عنوان مثال چنین پروژه‌ای برای ادامه روند خود حداقل باید 100 کارگر داشته باشد که متاسفانه این موضوع را مشاهده نکردیم.

این مسئول با اشاره به اهمیت بهره‌برداری از پروژه ورزشی ورزشگاه 6 هزار نفره انقلاب کرج، ادامه داد: تا پیش از این به صورت ماهانه از این پروژه بازدید می‌کردم اما با تاخیری که در بهره‌برداری از آن صورت گرفته است، از این پس به صورت هفتگی پیگیر امور آن خواهم بود. شهبازی همچنین گفت: با توجه به قرارداد پیمانکار و عدم پذیرش محوطه‌سازی پروژه، ما قبول کردیم تا از اعتبارات استانی برای بهره‌برداری سریع‌تر از پروژه، تکمیل این بخش را برعهده بگیریم.


لزوم اجرای هرچه سریع‌تر طرح

نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی نیز در این باره گفت: این پروژه ورزشی از اهمیت ویژه‌ای برای البرز و جامعه ورزشی برخوردار است. «عزیز اکبریان» ادامه داد: پیمانکار این پروژه باید بدون توقف و بدون هیچگونه بهانه‌ای هرچه سریع‌تر روند پروژه را برای بهره‌برداری به اتمام برساند. وی همچنین افزود: امیدواریم به‌زودی تا پیش از اتمام عمر دولت دوازدهم، شاهد بهره‌برداری از سالن 6 هزار نفری انقلاب باشیم.


اتمام حجت وزیر ورزش و جوانان با پیمانکار 

وزیر ورزش و جوانان در ارتباط با تاخیر چندماهه‌ای که برای بهره‌برداری از پروژه 6 هزار نفره صورت گرفته است در بازدیدی که روز پنجشنبه گذشته از این پروژه داشت، گفت: این پروژه برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که قرار بود در هفته دولت به بهره‌برداری برسد اما متاسفانه این امکان فراهم نشد. «مسعود سلطانی‌فر» که از این تاخیر چندماهه ناراضی است، ادامه داد: برای اولین بار است که می‌بینیم یک پیمانکار در اواسط پروژه حرف از پول می‌زند. این پیمانکار تافته جدابافته نیست که بخواهیم طبق خواسته وی پیش رویم.

وی افزود: روال باید همچون سایر پیمانکاران ادامه پیدا کند اما این درحالی است که از ابتدای فعالیت پروژه 6 هزار نفری ورزشگاه، پیمانکار از من درخواست بودجه و پول دارد تا کار کند. وزیر ورزش و جوانان همچنین گفت: طبق اتمام حجتی که با پیمانکار داشتیم باید این پروژه‌ها حداکثر تا 4  ماه دیگر به مرحله بهره‌برداری برسد.


۶ پروژه ورزشی به بهره‌برداری رسید

۶ پروژه ورزشی روز پنجشنبه گذشته با حضور وزیر ورزش و جوانان در شهرستان‌های کرج و فردیس استان البرز مورد بهره‌برداری قرار گرفت. به گزارش ایرنا، این پروژه‌ها شامل ۲ استخر سرپوشیده شنا، سالن اسکواش، پیست تارتان مجموعه شریعتی کرج، مجموعه تنیس و سالن ورزشی طبقاتی شهدای فردیس است. با بهره‌برداری از این فضاهای ورزشی ۲۶ هزار و ۴۰۰ مترمربع به فضای ورزشی استان البرز افزوده شد. برای اجرای تمام این پروژه‌ها ۲۴۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات بخش خصوصی، استانی و ملی هزینه شده است.

 وزیر ورزش و جوانان در حاشیه گشایش ۶ پروژه ورزشی در استان البرز افزود: در تلاش هستیم تا با مشارکت بخش خصوصی بیشتر این پروژه‌ها را ظرف ۲ سال آینده تکمیل و افتتاح کنیم. «مسعود سلطانی‌فر» بیان داشت: بسیاری از این پروژه‌ها بین ۱۵ تا ۲۰ سال از شروع ساخت آنها می‌گذشت که زیر ۲۰ تا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند اما خوشبختانه از ۲ سال پیش عملیات تکمیل تمام این پروژه‌ها را شروع کرده‌ایم. وزیر ورزش و جوانان با بیان این‌که استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی یکی از برنامه‌های مهم دولت است، خاطرنشان کرد: در ورزش نیز بنا داریم بخش زیادی از پروژه‌های نیمه‌تمام را با مشارکت مردم و در قالب ماده ۲۷ قانون تنظیم و آنها را تکمیل کنیم و به بهره‌برداری برسانیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه وزارت ورزش در زمینه استفاده از مشارکت بخش خصوصی برای تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌ها، دستگاهی برتر شناخته شده و ما فکر می‌کنیم که با همین رویکرد بتوانیم بیشتر پروژه‌های نیمه‌تمام را به سرانجام برسانیم. سلطانی‌فر با اشاره به این‌که ۱۱ ورزشگاه 4500 نفری تا ۶ هزار نفری در ۱۱ مرکز استان در حال ساخت داریم، گفت: تلاش بر این است تا پایان دولت دوازدهم بتوانیم تمامی این ۱۱ سالن را به بهره‌برداری برسانیم.


رو به پیشرفت

سلطانی‌فر گفت: با تلاشی که استاندار البرز و مسئولان ورزش این استان دارند، روزبه‌روز خبرهای خوشی از آن برای تکمیل و بهره‌برداری از اماکن ورزشی، ورزش قهرمانی، همگانی و بانوان می‌شنویم و تصور می‌کنیم که در رویدادهای مهم بین‌المللی چه در سطح قاره‌ای و چه در سطح جهانی المپیک، قهرمانان خوبی از این استان داشته باشیم. وی ادامه داد: اشتیاق مردم این استان، نوجوانان و جوانان آن به استفاده از اماکن ورزشی بسیار بالاست و در بسیاری از رشته‌های مختلف قهرمانان بنامی از البرز داریم. با بهره‌برداری از این اماکن، به لحاظ سخت‌افزاری وضعیتمان بهتر می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید