• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68434
+
-

آبرسانی به ابهر و خرمدره پس از ۱۰ سال

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری زنجان: طرح تامین آب آشامیدنی شهرهای ابهر و خرمدره این هفته وارد مدارمی شود

طرح تامین آب آشامیدنی شهرهای ابهر و خرمدره پس از گذشت ۱۰ سال از آغاز عملیات اجرایی، به صورت آزمایشی وارد مدار می‌شود و شهروندان این 2 شهر از این نعمت بهره‌مند خواهند شد. 

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان در نشست شورای اداری استان که در فرمانداری خرمدره برگزار شد، گفت: عملیات اجرایی این طرح که آب آن از سد کینه‌ورس تامین می‌شود از سال ۸۸ شروع شده و تا سال ۹۲ فقط 8 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.  

علیرضا جزءقاسمی اظهار کرد: این طرح با ظرفیت آبدهی ۴۰۰ لیتر بر ثانیه در زمینی به مساحت ۹ هکتار و ۵۸ کیلومتر شکبه‌گذاری دارای شبکه‌های تله‌متری و تله‌کنترل است و تاکنون ۵۲۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده که با پیشرفت ۸۷ درصدی روبه‌رو است. 

وی ادامه داد: از ۴۰۰ لیتر آبدهی این طرح ۲۲۰ لیتر آن برای شهروندان ابهری و ۱۸۰ لیتر آن نیز به ساکنان خرمدره اختصاص یافته است. ۱۰۵ هزار نفر جمعیت شهر ابهر و ۵۸ هزار نفر خرمدره‌ای در فاز نخست تحت پوشش قرار می‌گیرند. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان بابیان این‌که آب آشامیدنی شهروندان خرمدره‌ای هم‌اکنون با ۱۱ حلقه چاه تامین می‌شود، افزود: مهم‌ترین بخش این طرح تصفیه‌خانه است که ظرفیت تصفیه ۲۱۲ میلیون مترمکعب آب را در سال دارد. جزءقاسمی گفت: تصفیه‌خانه این طرح پیشرفته و به‌روز طراحی شده است به گونه‌ای که جزو ۴۰ پروژه اولویت‌دار استان زنجان توسط استاندار برای تکمیل و بهره‌برداری انتخاب شد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :