• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68410
+
-

ابلاغ ۵۰ درصد اعتبار بازسازی مناطق سیل‌زده همدان

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان گفت: تاکنون از ۶۲۰ میلیارد ‌تومان اعتبار بازسازی (تسهیلات و کمک بلاعوض) مرحله نخست واحد‌های مسکونی آسیب‌دیده از سیل فروردین امسال ۵۰ درصد ابلاغ شده است. 

حسن ظفری در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: در سیل شدید امسال که در مدت 24 ساعت 160 تا 170 میلی‌متر بارش داشتیم با ارزیابی 90 کارشناس بنیاد 21 هزار واحد مسکونی در استان ارزیابی شد که برخی نوسازی کامل و برخی هم به تعمیر نیاز دارند. وی ادامه داد: حدود 15 هزار و 500 واحد مسکونی آسیب‌دیده از سیل شناسایی شد که 8 هزار واحد ساخت کامل و بقیه هم به تعمیر نیاز دارد. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلابی اسلامی استان همدان در پاسخ این سوال که بیشترین واحد‌های آسیب‌دیده از سیل مربوط به کدام شهرستان بوده است، گفت: به ترتیب به دلیل شدت بارش در نهاوند، ملایر‌، تویسرکان و اسد‌آباد آسیب‌دیدگی واحد‌های مسکونی را شاهد هستیم. 

ظفری افزود: توزیع سیمان از هفته قبل آغاز شده است و همچنین واحد‌های تعمیری هم بین 5 تا 40 درصد به خدمات بهسازی واحد مسکونی نیاز دارند. شاید بخش باران‌گیر نما آسیب دیده است یا مثلا یک تیر در بنا شکسته است و باید تعویض شود. 

وی خاطرنشان کرد: بیش از 6420 متقاضی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند و 2694 متقاضی هم قرارد‌اد دریافت تسهیلات را امضا کردند. همچنین تاکنون بیش از 2309 واحد هم آوار‌برداری را برای ساخت انجام داده‌اند.

این مقام مسئول با اشاره به این‌که تجربه ثابت کرده است برای نوسازی یا ساخت واحد‌های آسیب‌دیده هرگاه مردم همکاری کرده‌اند امور به سرعت اجرا شده است، گفت: از میان واحد‌هایی که برای ساخت آنها قرارداد منعقد شده بود 3 واحد به دلیل پیگیری مستمر و همکاری و تعامل کار ساخت بنا را به پایان بردند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید