• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68397
+
-

آغاز برداشت انگور یاقوتی و شاهانی در قزوین

آغاز برداشت انگور یاقوتی و شاهانی در قزوین

برداشت انگور یاقوتی (سرخک) و شاهانی از ارقام پیش‌رس و میان‌رس این محصول در باغ‌های استان قزوین آغاز شد. معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: برداشت انگور از اواخر تیرماه در باغ‌های استان قزوین آغاز شده است و تا اوایل آبان‌ماه ادامه دارد. 

مجید حدادیان با اشاره به وجود ارقام مختلف انگور در باغ‌های این محصول گفت: محصول یادشده دارای ارقام پیش‌رس، میان‌رس و دیررس است که هرکدام بیانگر زمان برداشت هستند. معمولا هر سال اولین انگوری که برداشت می‌شود شامل یاقوتی و شاهانی بوده و آخرین آن نیز بی‌دانه است. 

وی ادامه داد: بیدانه سفید و قرمز، یاقوتی یا سرخک، شاهانی، صاحبی، کندری، مولایی، شصت عروس، چفته و احمدی از جمله ارقام انگور در باغ‌های استان قزوین هستند. معاون مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: 80 درصد ارقام موجود در باغ‌های این محصول به بی‌دانه سفید و قرمز اختصاص دارد. 

حدادیان یادآور شد: 31 هزار و 22 هکتار باغ انگور در استان وجود دارد که سطح بارور آن 30 هزار و 957 هکتار است. استان قزوین در سطح زیر کشت باغ‌های انگور رتبه دوم کشور را دارد. این استان جزو 3 استان تولیدکننده انگور است و در تولید کشمش نیز در کشور رتبه نخست را دارد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :