• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 3 مرداد 1398
کد مطلب : 68338
+
-

همه چیز درباره انتخابات شورایاری‌ها

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی پنجمین دوره انتخابات انجمن‌های شورایاری محلات شهر تهران، جزئیات برگزاری و نحوه پوشش خبری این رویداد شهری را تشریح کرد.
غلامحسین محمدی در گفت‌وگو با شهرنوشت با تأکید بر آمادگی شهرداری تهران برای برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها در روز جمعه 4مردادماه، گفت: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها توسط ستاد برگزاری، هیأت اجرایی و هیأت نظارت فراهم شده است. در این انتخابات 11کمیته با حکم شهردار تهران به ستاد برگزاری انتخابات کمک کرده‌ و گزارش‌های نهایی خود را دیروز در جلسه‌ای مشترک ارائه داده‌اند.
وی با بیان اینکه شهرداران مناطق به‌عنوان رؤسای هیأت‌های اجرایی مناطق پیش‌بینی‌های لازم را درباره مشارکت جدی مردم چه در بحث تبلیغات و چه در حوزه پشتیبانی‌ برای برگزاری انتخابات الکترونیک در نظر گرفته‌اند، ادامه داد: بیش از 6هزار نفر از پرسنل شهرداری تهران، وزارت کشور، استانداری و فرمانداری و اداره کل آموزش و پرورش در راستای برگزاری انتخابات با هیأت اجرایی همکاری دارند.
محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جزئیات برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها تصریح کرد: انتخابات مذکور، نخستین تجربه برگزاری انتخابات الکترونیک در شهر تهران است که با بیش از 7هزار صندوق الکترونیک در حدود هزار و 700شعبه اخذ رأی در سطح 352محله پایتخت برگزار می‌شود.

جزئیات زمان اخذ رأی 
به گفته رئیس کمیته اطلاع‌رسانی پنجمین دوره‌ انتخابات شورایاری‌های شهر تهران، انتخابات از ساعت 8صبح روز جمعه 4مردادماه آغاز می‌شود و تا ساعت 16ادامه دارد. البته درصورت نیاز با تصمیم هیأت اجرایی زمان انتخابات تا ساعت 20تمدید خواهد شد. نشست خبری هیأت نظارت نیز در نخستین فرصت پس از پایان رأی‌گیری برگزار خواهد شد و درصورت تأیید صحت انتخابات توسط این هیأت در بررسی‌های انجام شده، نتایج آرا در همان روز به اطلاع عموم شهروندان خواهد رسید.
محمدی با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته برای پوشش رسانه‌ای گسترده این رویداد شهری، گفت: این امکان فراهم شده است تا در روز جمعه بیش از 100خبرنگار و عکاس با حضور در شعب رأی‌گیری در سراسر شهر تهران، هیأت مرکزی اجرایی مستقر در معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و هیأت مرکزی نظارت مستقر در شورای اسلامی شهر تهران، این رویداد عمومی را پوشش دهند.وی با بیان اینکه در روز انتخابات اطلاعیه‌های لازم درخصوص کم و کیف مسائل مرتبط توسط هیأت اجرایی مرکزی صادر خواهد شد و از طریق رسانه‌های گروهی به سمع و نظر شهروندان خواهد رسید، عنوان کرد: همچنین رسانه‌ها می‌توانند برای نظارت و اطلاع از نحوه شمارش آرا و جمع‌بندی نهایی در ستادهای اجرایی و نظارت مستقر شوند.

روش‌های اخذ اطلاعات کاندیداها و شعب اخذ رأی
محمدی تصریح کرد: همچنین شهروندان می‌توانند برای دریافت لیست کاندیداها و شعب اخذ رأی به تفکیک محلات به آدرس Shorayari.tehran.ir مراجعه کرده یا نام محله خود را به شماره 1370000076ارسال کنند. وی ضمن تقدیر از همکاری و همراهی وزارت کشور، استانداری و فرمانداری تهران برای برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها گفت: شهرداری تهران در این مدت، همکاری جدی را با وزارت کشور درخصوص برگزاری انتخابات الکترونیک که متضمن اخذ صندوق‌های الکترونیک و نرم‌افزارهای پشتیبان بود، داشته است.

آماده‌باش تمام نیروهای شهرداری تهران
محمدی ادامه داد: در روز انتخابات تمامی ستادهای اجرایی مناطق از طریق ویدئوکنفرانس به‌صورت لحظه‌ای با ستاد اجرایی مرکزی ارتباط خواهند داشت و درصورت وقوع هرگونه مشکل رسیدگی فوری صورت می‌گیرد.
رئیس کمیته اطلاع‌رسانی پنجمین دوره‌ انتخابات شورایاری‌های شهر تهران با تأکید براینکه نیروی انتظامی و یگان حفاظت شهرداری تهران مسئولیت حفظ امنیت شعب رأی‌گیری را برعهده دارند، گفت: بنا به دستور شهردار تهران، کارکنان شهرداری در روز جمعه 4مردادماه همزمان با برگزاری انتخابات در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند. محمدی در پایان تأکید کرد: شهرداری تهران از شهروندان دعوت می‌کند تا در روز جمعه با حضور پای صندوق‌های رأی، انتخابات باشکوهی را رقم بزنند و از فرصت موجود برای اداره بهتر شهر استفاده کنند.


اجرای طرح گذر صنایع‌دستی در تالار شهری به رفراندوم محلی گذاشته شود

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران پیشنهاد کرد که طرح گذر صنایع‌دستی در خیابان نجات‌اللهی(ویلا) و پیوست‌‌های مطالعاتی انجام‌شده آن جهت اخذ نظرات ذینفعان محل در تالار شهری به رفراندوم گذاشته شود.
به گزارش همشهری، محمد سالاری با اشاره به جلسه مشترک کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با کمیسیون شهرسازی و معماری، عمران و حمل‌ونقل شهری و کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران درخصوص وضعیت و روند پیشرفت گذر صنایع‌دستی ضمن تشکر از کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و دغدغه‌ای که درخصوص احیای گذر صنایع‌دستی و گردشگری دارد، از نادیده‌گرفتن نقش کمیسیون شهرسازی و معماری در فرایند تصمیم‌گیری برای تغییر کاربری خیابان ویلا انتقاد کرد و گفت: قرار است یکی از خیابان‌های شهر تغییر کاربری داده شود و پهنه‌بندی و طرح تفصیلی آن تغییر کند اما متأسفانه کمیسیون شهرسازی و معماری به‌عنوان مرتبط‌ترین کمیسیون در این حوزه، در فرایند تصمیم‌گیری قرار نگرفته است.
وی با بیان اینکه یکی از شعارهای اصلی شورای پنجم توجه به پیوست‌های مطالعاتی و حقوق ذینفعان است، اظهار داشت: متأسفانه قبل از انجام مطالعات و اخذ نظرات ذینفعان، آنقدر درخصوص این طرح در رسانه‌ها و محافل مختلف صحبت شده که انتظارات از آن بالا رفته است، در حالی‌که ظرفیت خیابان ویلا با تبلیغات انجام‌شده تناسب ندارد و باید مشاور طرح و متولیان امر به‌صورت واقع‌بینانه نسبت به اعلام مواضع خود اقدام کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید