• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
چهار شنبه 2 مرداد 1398
کد مطلب : 68091
+
-

12 گونه جانوری در معرض تهدید و انقراض

معاون فنی اداره کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲ گونه جانوری این استان در معرض تهدید و انقراض قرار دارند. به گزارش تسنیم «جمشید عبدی‌پور» افزود: 12 گونه جانوری این استان از جمله پلنگ، کبگ دری، عقلاب طلایی، شاهین، بحری، کرکس مصری، دلیجه  خطر انقراض هستند.

وی با تاکید بر اینکه حفاظت از مناطق تحت مدیریت با هدف حفظ تنوع زیستی مهمترین برنامه محیط زیست دانست و عنوان کرد: از 1256 گونه مهره‌دار در کشور 300 گونه در این استان زندگی می‌کنند. عبدی‌پور ابراز کرد: در برنامه ششم توسعه و در بخشی از ماده 38 قانون، بحث تهیه و اجرای برنامه‌های عمل گونه‌های در معرض تهدید و انقراض جانوری حیات وحش کشور را داریم که براساس آن مکلف هستیم یک برنامه پنج ساله را تهیه و اجرا کنیم.

معاون فنی اداره کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به اسن سوال خبرنگار تسنیم که چند گونه گیاهی در استان در معرض انقراض و تهدید است، ادامه داد: 2هزار و 160 گونه گیاهی در استان داریم که هنوز اطلاعات دقیقی در زمینه تهدید و انقراض این گونه‌ها نداریم.عبدی‌پور با بیان اینکه 40 گونه گیاهی مختص کهگیلویه و بویراحمد داریم، افزود: 475 گونه گیاهی دارویی در نقاط مختلف استان رشد می‌کنند که این مهم به عنوان یک سرمایه ارزشمند محسوب می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید