• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
دو شنبه 31 تیر 1398
کد مطلب : 67692
+
-

شاعرانی در بند

شاعرانی در بند

«نسیمی که بر ستاره‌ای وزید» رمانی پرکشش و شاعرانه است. این رمان برای نخستین‌بار در سال‌2014 منتشر شد و سرشار از وقایعی است که نشان می‌دهند شاید امید و آزادی در محاق بروند اما هرگز خاموش نمی‌شوند و چون رویش سبزه‌ای در دل سنگ، راهشان را می‌جویند. 
داستان در زمانی اتفاق می‌افتد که شعله‌های جنگ جهانی دوم افروخته شده و کره تحت تسلط ژاپن است. بسیاری از فعالان جنبش استقلال‌طلبی کره و از جمله یون‌دونگ‌جو، شاعر نامدار کره‌ای در زندان فوکوئوکا در بند هستند. 

آرامش  زندان با اتفاقی مرموز به هم می‌ریزد؛ یکی از زندانبانان کشته شده است و مشخص نیست چرا و چطور. کشف راز این اتفاق به کشف وقایع پیچیده‌تری منجر می‌شود که زیر پوست زندان در جریان هستند، وقایعی که نشان می‌دهند شاید امید و آزادی  به محاق بروند اما هرگز خاموش نمی‌شوند.
«نسیمی که بر ستاره‌ای وزید» رمانی رازآلود و البته معمایی ا‌ست که جای‌جای آن به روح ادبیات و شعر آمیخته است. جونگ‌میونگ‌لی، نویسنده اهل کره‌جنوبی است که رمان‌هایش، از جمله نسیمی که بر ستاره‌ای وزید، با استقبال روبه‌رو شده و براساس برخی از آنها سریال ساخته شده است.
این رمان در سال2015 نامزد جایزه مستقل رمان خارجی شده که به‌تازگی مژگان رنجبر این کتاب 352صفحه‌ای را ترجمه و نشر نون با قیمت 42هزار تومان وارد بازار کتاب کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :