• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 23 بهمن 1396
کد مطلب : 6739
+
-

نرخ عوارض تردد در طرح ترافیک جدید

ترافیک
نرخ عوارض تردد در طرح ترافیک جدید

طرح ترافیک جدید پایتخت بنا بر مصوبه شورای‌عالی ترافیک و شورای شهر تهران از 15فروردین‌ماه سال آینده، لازم‌الاجراست و براساس مصوبه، شهروندان درصورت تردد در محدوده طرح ترافیک جدید براساس زمان ورود و خروج، نوع معاینه فنی و... عوارض پرداخت می‌کنند؛ عوارضی که نرخ آن به تصویب شورای شهر تهران رسیده است. محسن پورسیدآقایی، معاون شهردار تهران ضمن تأکید بر نقش معاینه فنی برتر در کاهش نرخ عوارض تردد در تهران به ایسنا گفت: تفاوت قیمت عوارض برای خودروهایی که معاینه فنی برتر دارند با خودروهایی که معاینه فنی معمولی دارند 20درصد یعنی حدود یک میلیون تومان است. 

او افزود: همه خودروها می‌توانند معاینه فنی برتر اخذ کنند؛ چراکه تنها تفاوتی که میان معاینه فنی برتر و معمولی وجود دارد، این است که خودرو در دور 2500نیز باید خروجی آن اندازه‌گیری شود؛ لذا بیشتر به تنظیم موتور و اصلاح آن توجه می‌شود و هر خودرویی که بتواند معاینه فنی معمولی اخذ کند، می‌تواند با تنظیم موتور و تعمیرات، معاینه فنی برتر را هم اخذ کند. پورسیدآقایی گفت: در این شرایط برای افرادی که با خودرویشان به‌صورت مداوم در محدوده طرح ترافیک تردد می‌کنند، به صرفه است که معاینه فنی برتر اخذ کنند. معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه خودروهایی که حتی یک روز از تولید آنها گذشته است نیز باید معاینه فنی برتر بگیرند، گفت: براساس قانون، خودروها تا 4سال از معاینه فنی معاف هستند اما نکته اینجاست که معافیتی برای معاینه فنی برتر وجود ندارد و اگر مالکان خودرو بخواهند از تخفیف بیشتری در طرح جدید ترافیکی بهره‌مند شوند، می‌بایست معاینه فنی برتر را کسب کنند.

 به گفته وی و براساس مصوبه شورای‌عالی ترافیک، طرح ترافیکی جدید از ساعت6:30 آغاز شده و تا ساعت19 ادامه دارد و همچنین زمان تردد به 3قسمت یعنی از ساعت6:30 تا 10، 10 تا 16 و 16 تا 19 تقسیم شده که براساس پیک ترافیک عوارض متفاوت است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید