• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 30 تیر 1398
کد مطلب : 67256
+
-

جاعل مدارک شناسایی و دسته چک در دام پلیس

پلیس
جاعل مدارک شناسایی و دسته چک در دام پلیس

فردی که با سوءاستفاده از روابط خویشاوندی اقدام به جعل مدارک و تهیه دسته چک می‌کرد، در البرز دستگیر شد.
رئیس پلیس آگاهی البرز در گفت‌وگو با ایرنا گفت: در پی مراجعه فردی به پلیس آگاهی و اعلام شکایت مبنی بر صدور دسته چک جعلی به نام وی، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این استان قرار گرفت.
سرهنگ «محمد نادربیگی» ادامه داد: در تحقیقات کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری مشخص شد که نامبرده در پی دریافت یک برگ احضاریه در خصوص رسیدگی به شکایت فردی مبنی بر توقیف و تحویل ملک در تهران به وی، مطلع می‌شود شخصی با داشتن یک برگ چک به نامش، شکایت و حکم توقیف منزلش را گرفته است، در صورتی که دسته چکی به نام وی صادر نشده است.

همچنین در تحقیقات تکمیلی کارآگاهان محرز شد که به نام شاکی ۲ جلد دسته چک ۱۰برگی، یک جلد دسته چک ۲۵برگی و یک جلد دسته چک ۵۰برگی صادر شده و در البرز در حال خرج شدن است.
نادربیگی افزود: با بررسی مدارک افتتاح حساب مشخص شد که یکی از اقوام شاکی با جعل مدارک وی، دسته چک‌ها را دریافت کرده و در حال حاضر نیز به اتهام اختلاف حساب در زندان به سر می‌برد.
متهم در بازجویی‌های کارآگاهان، در مواجهه با مستندات موجود به‌ناچار لب به اعتراف گشود و گفت که با استفاده از مدارک شاکی و نصب عکس خود بر روی مدارک اقدام به افتتاح حساب و دریافت دسته چک و آنها را در بازار خرج کرده است.
وی عنوان کرد: متهم با جعل مدارک شاکی و تهیه دسته چک، تاکنون ۲۵ فقره چک به مبلغ ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال از حساب شاکی در بازار خرج کرده است.
به گفته وی، متهم با صدور قرار مناسب جدید روانه زندان شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید