• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 30 تیر 1398
کد مطلب : 67229
+
-

ارتقای ایمنی پرواز‌ها در «پیام»

خبر
ارتقای ایمنی پرواز‌ها در «پیام»

مدیرعامل فرودگاه پیام گفت: هدف از ارتقای سامانه هواشناسی هوانوردی با استفاده از تولید داخل، بالا بردن استانداردهای جهانی امنیت پروازی فرودگاه است.
به گزارش مهر «نادر ثناگومطلق» با تاکید بر این‌که امنیت اولین نیاز در صنعت هوانوردی است، خاطرنشان کرد: قطعاً داده‌های دقیق هواشناسی در تنظیم این امنیت نقش حیاتی دارند. وی با اشاره به استقرار تجهیزات جدید و ارتقای سامانه هواشناسی فرودگاه پیام گفت: هدف از اجرای این طرح افزایش دقت در تامین اطلاعات هوانوردی در راستای ایمنی و امنیت پرواز‌ها در نشست و برخاست‌هاست.

مدیرعامل فرودگاه پیام افزود: تجهیزات مربوطه از برترین سازنده ادوات هواشناسی جهان خریداری شده که با اجرای آن پارامترهای هواشناسی از جمله دید افقی در سطح باند، سمت سرعت و سرعت باد در ابتدای باند، همچنین پارامترهای فشار، دما، رطوبت و تشعشع پایش و به صورت کدفرم‌های بین‌المللی در اختیار خلبانان، برج مراقبت و شرکت‌های هواپیمایی قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: فرودگاه‌ها در حوزه هواشناسی از لحاظ امکانات و استانداردهای جهانی درجه‌بندی می‌شوند که با اجرای این پروژه فرودگاه پیام استاندارد‌های لازم را برای افزایش امنیت پرواز بالا می‌برد.

ثناگومطلق از تأمین اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در بخش تجهیزات و زیرساخت‌ها برای عملیاتی شدن این پروژه خبر داد و گفت: سامانه هواشناسی هوانوردی ساخت داخل نیز به صورت آزمایشی و به صورت موازی برای سنجش مقایسه‌ای راه‌اندازی شده که امیدواریم پس از طی مراحل تست و پس‌پردازش‌ها و تایید عدم اختلاف نتایج با سامانه مشابه خارجی، به تولید انبوه برسد و جایگزین سامانه‌های خارجی شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید