• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 30 تیر 1398
کد مطلب : 67225
+
-

البرزی ها بیش از استاندارد جهانی آب مصرف می‌کنند

مدیرعامل شرکت آبفای البرز: میزان مصرف آب شهروندان استان ۴۷ درصد بیشتر از استانداردهای تعریف‌شده جهانی است

خبر
البرزی ها بیش از استاندارد جهانی آب مصرف می‌کنند

مدیرعامل شرکت آبفای البرز با توصیه کاهش ۱۰ درصدی در مصرف آب اعلام کرد: میزان مصرف آب شهروندان استان ۴۷ درصد بیشتر از استانداردهای تعریف‌شده جهانی است.
«غلامرضا رضایی‌فر» به ایرنا گفت: میزان مصرف آب طی روزهای اخیر در شهرهای استان افزایش یافته که این امر سبب افت فشار در طبقات فوقانی ساختمان‌ها و برخی محله‌ها می‌شود.
وی ادامه داد: استمرار دمای بالای ۴۰ درجه با افزایش مصرف آب همراه بوده که مدیریت مصرف از سوی مردم ضروری است.

رضایی‌فر گفت: شهروندان با لحاظ کردن فقط ۱۰ درصد کاهش در مصارف خانگی، از شرایط افت فشار یا قطعی آب جلوگیری کنند.
وی ادامه داد: مصرف آب ساکنان مناطق شهری این استان از یکم تا 20 تیرماه جاری به نسبت مدت مشابه سال قبل 5 درصد افزایش داشته است. مدیرعامل آبفای البرز بیان کرد: این میزان بالای مصرف آب در استان هشداری برای پایداری و تعادل شبکه توزیع آب شرب به شمار می‌رود. کوتاه کردن زمان استحمام، استفاده مناسب و اصولی از کولرهای آبی شامل استفاده از دور کند، تنظیم شناور و استفاده از سایبان، پرهیز از شست‌وشوی حیاط و پارکینگ و خودرو با شیلنگ آب، آبیاری فضای سبز به صورت اصولی هنگام شب یا صبح زود و پرهیز از غرقابی کردن آنها از توصیه‌های شرکت آبفا به مردم است. رضایی‌فر افزود: در شرایط کنونی قطعی آب به طور گسترده و عمومی نداریم، اما در بعضی مناطق مصرف بی‌رویه ممکن است به افت سطح مخازن ذخیره و در نتیجه افت فشار در ساختمان‌ها منجر شود.

مدیرعامل آبفای البرز گفت: بعضی از شهروندان در اقدامی غیرمجاز و غیرفنی اقدام به نصب پمپ به طور مستقیم روی شبکه می‌کنند که این امر موجب اختلال در شبکه توزیع می‌شود.
وی اظهار کرد: ضروری است چنین افرادی یک مخزن ذخیره به‌ازای هر خانوار ۲۵۰ لیتر در ساختمان خود تعبیه کنند تا جریان آب به‌راحتی به طبقات بالای ساختمان‌ها برسد.


آب آشامیدنی از منابع بالادستی به فردیس می‌رسد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری البرز همچنین از آغاز اجرای بخشی از خط انتقال آب شرب به فردیس از منابع بالادستی خبر داد و گفت: این خط انتقال به منظور تقویت و تعادل‌بخشی به شبکه آب فردیس اجرا می‌شود.
رضایی‌فر در مراسم کلنگ‌زنی آغاز عملیات اجرایی بخشی از خط انتقال آب شرب به فردیس، گفت: آب شرب منطقه فردیس از سفره‌های زیرزمینی و چاه‌های عمیق تامین می‌شود که به خاطر برداشت‌های بی‌رویه و نیز رشد بالای جمعیت فردیس و نیازهای آبی روزافزون، سطح این سفره‌ها بسیار کاهش یافته و تعدادی از چاه‌ها نیز با کاهش آبدهی مواجه شده است.

وی افزود: بنابراین به منظور تقویت و تعادل‌بخشی به شبکه آب فردیس، از منابع آب مناطق بالادست فردیس و آب‌های سطحی و سفره‌های زیرزمینی بهره‌برداری شده و به فردیس منتقل خواهد شد.
وی ادامه داد: به همین منظور نیاز به اجرای 10 هزار متر لوله‌گذاری با قطر 900 میلی‌متر است که 5600 متر آن قبلاً اجرا شده و اکنون نیز اجرای 1100 متر دیگر با لوله‌های فولادی با هزینه 35 میلیارد ریالی طی 60  روز کاری آغاز می‌شود.

مدیرعامل آبفای البرز جمعیت زیر پوشش این خط انتقال را 142 هزار نفر و مناطق زیر پوشش آن را شهرک وحدت، رزکان، منظریه، شهرک بنفشه و سرحدآباد ذکر کرد و گفت: با اتمام این خط حداقل 370 لیتر در ثانیه آب شرب به فردیس منتقل می‌شود که معادل کارکرد 20 حلقه چاه است، در حالی که در حال حاضر از 60 حلقه چاه در فردیس برای تامین و توزیع آب شرب استفاده می‌شود.
رضایی‌فر از ساخت مخزن 5 هزار مترمکعبی در منطقه شهرک قائم برای ایجاد فشار و ذخیره مناسب برای این پروژه انتقال خبر داد و گفت: در صورت آماده شدن و واگذاری زمین از سوی منابع طبیعی به آبفا عملیات ساخت آن نیز آغاز خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید