• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 30 تیر 1398
کد مطلب : 67137
+
-

تبریز با 5 نماینده در فصل جدید فوتبال

تمام نمایندگان فوتبال تبریز در رده‌های مختلف، خصوصی شدند و از بودجه و حمایت دولتی برخوردار نیستند

خبر ورزشی
تبریز با 5 نماینده در فصل جدید فوتبال

ترکیب تیم‌های تبریزی برای حضور در مسابقات فوتبال رده‌های مختلف کشور مشخص شد و امسال 5 تیم به عنوان نمایندگان این شهر در رده‌های مختلف رقابت‌های فوتبال کشور به میدان خواهند رفت. 

به گزارش همشهری،‌ مسابقات فوتبال کشور طبق روال هر سال در 4 رده لیگ برتر، دسته یک، دسته 2 و دسته 3 برگزار می‌شود و 5 تیم تبریزی در رده‌های مختلف این مسابقات حضور دارند.

تراکتور و ماشین‌سازی نماینده تبریز در لیگ برتر هستند و تراکتوری‌ها به عنوان نماینده اول فوتبال تبریز امسال برای کسب قهرمانی تلاش می‌کنند. هر چند تیم ماشین‌سازی هم گوشه چشمی به رده‌های بالای جدول و کسب سهمیه آسیایی دارد. در لیگ دسته یک هم شهرداری تبریز واگذار شد و امسال قرار است با نام تیم علم و ادب تبریز در این رقابت‌ها شرکت کند. 

پس از اعلام آمادگی باشگاه شهرداری تبریز به اداره ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی مبنی بر واگذاری امتیاز لیگ یکی تیم فوتبال این باشگاه و موافقت مشروط‌(واگذاری صرفا در داخل استان) این اداره که به عنوان متولی عالی ورزش در استان شناخته می‌شود باشگاه علم و ادب تبریز طی مکاتبه رسمی با اداره ورزش و جوانان و شهرداری تبریز آمادگی خود را برای در اختیار گرفتن این امتیاز اعلام کرد و پس از بررسی و تایید صلاحیت باشگاه خواهان امتیاز، موافقت کمیسیون ماده 5 و توافق نهایی طرفین(شهرداری تبریز و باشگاه علم و ادب) امتیاز لیگ یکی تیم فوتبال شهرداری تبریز به صورت رسمی به باشگاه علم و ادب تبریز واگذار شد. 

اما تبریزی‌ها در لیگ دسته 2 نماینده‌ای ندارند و در لیگ دسته 3 تیم‌های محتشم و هرماس تیم‌های تبریزی حاضر در این مسابقات خواهند بود. نکته قابل قابل در مورد نمایندگان فوتبال تبریز، خصوصی بودن هر پنج تیم است و دیگر هیچ تیمی از تبریز در فوتبال با بودجه یا حمایت دولتی حضور ندارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید