• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 30 تیر 1398
کد مطلب : 67160
+
-

افزایش 2 برابری اعتبار اجرای عملیات آبخیزداری

مدیر کل منابع ‌طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌ غربی از آماده‌سازی ۲۷ حوضه آبخیز استان برای اجرای طرح‌های آبخیزداری از محل اعتبار ویژه صندوق توسعه ملی خبر داد.

به گزارش فارس، «میرصمد سیدموسوی» گفت: امسال با دستور مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ملی ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در این حوزه‌ها در نظر گرفته شده که امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبار، اقدامات اجرایی این طرح‌ها آغاز شود.

وی افزود: عملیات آبخیزداری در آذربایجان غربی در ۲ سال گذشته با توجه به اعتبارات صندوق توسعه ملی قابل توجه بوده و اعتبارات استان ۲ برابر شده است. امیدواریم با تخصیص به موقع این اعتبارات تا پایان آذرماه سال جاری این پروژه‌ها به اتمام برسند.

این مسئول بیان کرد: با توجه به ظرفیت استان و منطقه برای توسعه زراعت چوب در جنوب آذربایجان غربی در شهرستان‌های میاندوآب و شاهین‌دژ مشارکت خوبی را برای زراعت چوب داشته‌ایم که این موضوع در شمال و مرکز استان نیز در حال پیگیری است.

آذربایجان غربی از جمله استان‌های نیازمند آبخیزداری به شمار می‌رود، زیرا این استان از یک سو منابع آبی لازم برای ذخیره‌سازی و مصرف در بخش کشاورزی را دارا بوده و از سوی دیگر این بخش سهم قابل توجهی از اقتصاد منطقه را به خود اختصاص داده است.







 

این خبر را به اشتراک بگذارید