• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 30 تیر 1398
کد مطلب : 67132
+
-

پیگیری مشکلات ارزی صادرکنندگان آذربایجان‌غربی

استاندار: مشکلات پیمان‌سپاری ارزی و نقل و انتقال ارز صادرکنندگان به ویژه با کشورهای همسایه، این هفته در جلسه با رئیس کل بانک مرکزی پیگیری خواهد شد

صادرات
پیگیری مشکلات ارزی صادرکنندگان آذربایجان‌غربی

صادرکنندگان آذربایجان غربی در رابطه با پیمان‌سپاری ارزی و نقل و انتقال ارز به‌ویژه با کشورهای همسایه دچار مشکلاتی هستند که رفع مشکلات آنان در دیدار این هفته با رئیس کل بانک مرکزی پیگیری می‌شود. 

به گزارش ایرنا، استاندار آذربایجان غربی با اعلام این مطلب اظهار کرد: مسائل و مشکلات صادرکنندگان استان به‌ویژه راهکارهای رفع مشکل پیمان‌سپاری ارزی آنان مورد بررسی قرار گرفت. 

«محمدمهدی شهریاری» با اشاره به کمک مالی دولت برای تأمین ۳۰۰ کامیون یخچال‌دار برای استان افزود: تحقق این موضوع به توسعه صادرات میوه‌های هسته‌دار استان کمک شایانی خواهد کرد. 

وی درباره پیگیری راه‌اندازی پایانه صادراتی کشاورزی استان نیز گفت: در اولین فرصت موضوع راه‌اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان که مجهز به صنعت سورتینگ و بسته‌بندی است پیگیری خواهد شد.

افزایش میزان اعتبارات واردات استان از طریق بازارچه‌های مرزی از مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار به یک میلیارد دلار را نیز پیگیری می‌کنیم. استاندار درباره طرح پیشنهادی تهاتر کالاهای صادراتی استان با کالاهای وارداتی مورد نیاز کشور گفت: در صورت تصویب و موافقت با این طرح، خواهیم توانست در قبال کالاهای صادراتی استان، بخشی از کالاهای مورد نیاز استان و کشور را از مرزهای استان وارد کنیم. 

رفع موانع تولید و حمایت از واحدهای تولیدی نیازمند کمک به بازگشت واحدها به چرخه تولید است و این موضوع نیز با جدیت دنبال می‌شود. وی تاکید کرد: هر واحد تولیدی قابل احیا اگر به این بخش معرفی شود، از آن حمایت می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید