• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 29 تیر 1398
کد مطلب : 67048
+
-

در آتش‌سوزی گسترده در میدان تاریخی تهران به کسی آسیب نرسید

45دقیقه تلاش برای مهار حریق حسن‌آباد

داخلی
45دقیقه تلاش برای مهار حریق حسن‌آباد


آتش‌سوزی در انباری در میدان حسن‌آباد به بافت تاریخی این میدان آسیب وارد کرد و موجب تخریب 2گنبد و بخش‌هایی از سقف تاریخی شد.
به گزارش همشهری، این حادثه ساعت 21:18چهارشنبه شب در ضلع غربی میدان حسن‌آباد اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که از دقایقی قبل، آتش‌سوزی در یکی از انبارهای کالا واقع در بنای تاریخی این میدان آغاز شده بود اما هیچ‌کس از حادثه‌ای که در حال رخ دادن بود اطلاع نداشت، زمانی که شعله‌های آتش به شیروانی رسید رهگذران وقوع این حادثه را به آتش‌نشانی اطلاع دادند و از دقایقی بعد با حضور آتش‌نشانان عملیات اطفای حریق آغاز شد.
سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران در این‌باره می‌گوید: «اطلاع‌رسانی این حادثه دیر انجام شد. ظاهرا دقایقی قبل از حادثه کسبه بوی سوختگی احساس کرده بودند اما شعله آتش ندیده بودند و نمی‌دانستند آتش‌سوزی در کجا رخ داده است. تا اینکه وقتی آتش به سقف و شیروانی رسید رهگذران حادثه را اطلاع دادند.»





آنطور که ملکی می‌گوید زمانی که آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند انبار کالا به وسعت حدود 1500متر به‌طور کامل شعله‌ور شده بود. او می‌گوید: «آتش‌نشانان از 7ایستگاه همراه با تجهیزات مخصوص به محل رسیدند اما انبار به‌طور کامل شعله‌ور شده و آتش به شیروانی سرایت کرده بود. همچنین بخش‌هایی از بافت تاریخی شامل نرده‌ها و پنجره‌ها نیز در آتش می‌سوخت. در این شرایط همکارانم با ایمن‌سازی‌ محل حادثه از چند جهت تلاش کردند آتش را خاموش کنند و حدود 45دقیقه بعد تقریبا آتش‌سوزی مهار شد اما آتش‌نشانان تا ساعتی بعد مشغول لکه‌گیری و ایمن‌سازی‌ محل حادثه بودند.»
اهمیت این حادثه به حدی بود که در جریان این عملیات چند نفر از اعضای شورای شهر نیز خود را به محل حادثه رسانده بودند. در جریان این آتش‌سوزی به‌دلیل وجود 2بانک در محل، نیروهای انتظامی نیز امنیت محل و این دو بانک را تامین می‌کردند. هرچند در این حادثه به هیچ‌کس آسیبی نرسید اما به بافت تاریخی میدان حسن‌آباد که نمادی از تهران قدیم بود آسیب جدی وارد شد. طوری که بخش‌های زیادی از سقف طبقه دوم فروریخت و 2گنبد بخش تاریخی در آتش سوخت. ملکی در این‌باره می‌گوید: «با پایان عملیات، تلاش‌ها برای روشن شدن علت وقوع این حادثه آغاز شده است.»


این خبر را به اشتراک بگذارید