• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66652
+
-

دعوت مدیران لرستانی به چالش با ویلچر

دبیرخانه مناسب‌سازی بهزیستی لرستان، با توجه به فرارسیدن هفته بهزیستی، مدیران استان را به چالش «با ویلچر» دعوت کرد. به گزارش ایرنا مسئول این دبیرخانه گفت: با توجه به این‌که تعدادی از مخاطبان ادارات و سازمان‌های دولتی افراد معلول، کم‌توان و سالمندان هستند، به مدیران پیشنهاد می‌شود از درِ ورودی محل کار تا دفتر خود را با ویلچر طی کنند و در نهایت با قرار گرفتن در شرایط جامعه هدف مناسب‌سازی، به عملکرد خود در این زمینه نمره دهند.

 «الهام ناظری» بیان کرد: در صورت اعلام آمادگی هر دستگاه، ویلچر توسط سازمان بهزیستی در اختیار مدیران قرار می‌گیرد. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان نیز این چالش را اقدام مثبتی در راستای فرهنگ‌سازی عنوان کرد و گفت: این حرکت به نوعی احترام گذاشتن به قشر معلول و کم‌توان است چراکه برای درک هرچه بهتر مشکلاتشان باید در شرایط آنان قرار گرفت.

«احمد مرادپور» از شرکت در چالش ویلچر استقبال کرد و افزود: مشکلات اعتباری، عدم اعتقاد قلبی مدیران و قدمت بالای ساختمان‌های اداری از موانع اصلی‌ اجرای مصوبات مناسب‌سازی است. وی اظهار کرد: قدیمی بودن ساختمان‌ها، شرایط را برای اجرای اصلاحات مناسب‌سازی تا حدودی سخت کرده که همین امر موجب نارضایتی معلولان به عنوان جامعه هدف شده است.

معاون استاندار ادامه داد: نظام مهندسی نیز در این زمینه ضعیف عمل کرده و در ساختمان‌های تحت نظارت خود توجه چندانی به مقوله مناسب‌سازی نداشته است. بنا بر این گزارش، ۵۰ هزار معلول تحت حمایت بهزیستی استان هستند که با توجه به سهم ۱۰ درصدی سالمندان از جمعیت استان و نیز کودکان و افراد کم‌توان، میزان مناسب‌سازی دستگاه‌های دولتی 7 درصد بوده است. با توجه به این شرایط، باید دید که چه تعداد از مدیران دستگاه‌ها حاضر به شرکت در چالش ویلچر هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید