• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66558
+
-

گرما روند بازسازی خانه‌های سیل‌زده خوزستان را کند کرد

مسئول ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان: کارگران ساختمانی توان کار کردن در هوای ۴۸ درجه بالای صفر را ندارند، سازه‌های بتنی هم به لحاظ فنی نباید در چنین دمایی ساخته شوند

مسئول ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان گفت: گرمای هوا روند بازسازی منازل را در مناطق سیل‌زده استان کند کرده است و با بهبود شرایط جوی و کاهش دما در ماه‌های آینده، بازسازی این منازل شتاب می‌گیرد.

«نصرالله دهقانی» در گفت‌وگو با ایرنا با بیان این مطلب اظهار کرد: کارگران ساختمانی توان کار کردن در هوای ۴۸ درجه بالای صفر را ندارند. ضمن این‌که سازه‌های بتنی به لحاظ فنی نباید در چنین دمایی مورد استفاده قرار بگیرند.وی با اشاره به این‌که شرایط محیطی خواه‌ناخواه بر روند بازسازی منازل سیل‌زده تاثیر می‌گذارد، افزود: پرونده بازسازی مناطق سیل‌زده استان حداکثر تا پایان سال جاری بسته می‌شود.

دهقانی بیان کرد: زمان بازسازی مناطق سیل‌زده محدود و مشخص است و حضور ستادهای معین بازسازی که از 5 استان کرمان، تهران، البرز، فارس و هرمزگان هستند، حداکثر تا 5 ماه است. بنابراین باید از این فرصت استفاده کنیم و با مشارکت خود مردم روند بازسازی را سرعت دهیم.

مسئول ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان با اشاره به این‌که از مجموع ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد خسارت‌دیده در مناطق سیل‌زده ۱۴ هزار واحد تعمیری و 3500 واحد احداثی هستند، گفت: کار تعمیر ۱۰ هزار واحد مسکونی شروع شده که از این تعداد 4 هزار واحد به پایان رسیده است و مردم در منازل ساکن شده‌اند.

به گفته دهقانی، عملیات نوسازی هزار واحد احداثی شروع شده ولی به خاطر گرمای هوا، روند ساخت ‌و ‌ساز کند است چون شرایط متفاوت است. وی ادامه داد: تعمیر خانه‌های خسارت‌دیده خوزستان تا پایان شهریور امسال به پایان می‌رسد ولی اتمام بازسازی واحدهای احداثی حداکثر تا پایان سال جاری خواهد بود. البته اگر حادثه خاصی پیش نیاید.

این خبر را به اشتراک بگذارید