• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 25 تیر 1398
کد مطلب : 66283
+
-

سرمایه‌گذاری ۵۵ هزار میلیارد ریالی در صنعت سمنان

رئیس سازمان صمت استان سمنان با بیان این‌که نوسازی صنایع، جلوگیری از تعطیلی واحدها و توسعه صادرات در دستور کار است گفت: ۵۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در صنعت استان انجام شد.

به گزارش مهر، «بهروز اسودی» در همایش صنعتگران و معدن‌کاران استان سمنان به میزبانی اتاق بازرگانی سمنان افزود: از این تعداد ۵۳ درصد آن توسط صنایع بزرگ و ۴۷ درصد باقی مانده توسط ۹۵ درصد از صنایع که صنایع کوچک و متوسط هستند صورت گرفته است.
وی با بیان این‌که ۶۳ درصد اشتغال به واحدهای صنعتی در صنایع کوچک و متوسط استان سمنان مربوط می‌شود اضافه کرد: ۸۹ درصد صنایع استان جزء صنایع کوچک و 6 درصد جزء صنایع متوسط و 5 درصد نیز جزء صنایع بزرگ است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به این‌که بیش از ۵۳ هزار نفر در واحدهای تولیدی و صنعتی مشغول به کار هستند اظهار کرد: از این میزان ۴۸ درصد در صنایع کوچک، ۱۵ درصد در صنایع متوسط و ۳۷ درصد در صنایع بزرگ فعالیت می‌کنند.
اسودی با بیان این‌که ۵۴ درصد صنایع استان سمنان در واحدهای زیر پوشش شرکت شهرک‌های صنعتی و ۴۶ درصد نیز در خارج از شهرک فعالیت دارند بیان کرد: بازسازی و نوسازی صنایع موجود و توسعه صادرات غیرنفتی در دستور کار صنعت، معدن و تجارت استان قرار دارد.

وی با اشاره به این‌که هدف ما حفظ تولید موجود و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها در سال جاری است و به‌هیچ‌ عنوان نباید فعالیت هیچ واحد صنعتی تعطیل شود افزود: کاهش زمان صدور مجوزها، رفع موانع تولید، دسترسی آزاد به اطلاعات، تدوین سیاست‌های صنعتی و معدنی و غیره از محورهای توسعه محیط کسب‌وکار در استان سمنان است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید