• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 25 تیر 1398
کد مطلب : 66269
+
-

بودجه ۶ میلیارد ریالی برای خط‌کشی جاده‌های استان

۶ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای عملیات خط‌کشی ۱۵۰ کیلومتر از جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی استان مرکزی در سال جاری هزینه شد.
مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان مرکزی در گفت‌و‌گو با ایرنا گفت: خط کشی این جاده‌ها با هدف افزایش ایمنی تردد، دید کافی در شب، کنترل ترافیک، تسهیل رفت‌وآمد و کاهش میزان تصادف‌ها و سوانح رانندگی انجام شده است.

«علی زندی فر» ادامه داد: 2500 عدد علائم اخطاری، انتظامی و مسیرنما نیز با اعتباری بیش از ۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال با هدف جلوگیری از حوادث احتمالی در جاده‌ها و راهنمایی مسافران در این مدت در جاده‌های استان مرکزی نصب شده است.

وی گفت: تهیه و اجرای علائم اطلاعاتی ۲۰۰ متر‌ مربع از طول راه‌های استان مرکزی با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال، تعمیر ۲۳۰ متر‌ مربع تابلوهای اطلاعاتی با اعتباری بیش از یک میلیارد ریال و تعمیر و نگهداری 5/3 کیلومتر گاردریل با اعتباری بیش از 8 میلیارد ریال در جاده‌ها از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان برای افزایش ایمنی راه‌هاست. مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: ۴۰ دستگاه چراغ چشمک‌زن و سامانه روشنایی راه‌های استان در این مدت تعمیر و نگهداری شده و ۳۷ دماغه پرحادثه در جاده‌های استان با اعتباری بیش از ۵۰۰ میلیون ریال ایمن‌سازی شده است.

زندی فر از آغاز عملیات اجرایی طرح روشنایی گردنه نقره‌کمر شهرستان تفرش خبر داد و گفت: با اجرای این عملیات 5/1 کیلومتر از جاده پرحادثه نقره‌کمر به سامانه روشنایی مجهز می‌شود.

وی گفت: روشنایی تقاطع پرحادثه مجدآباد جاده فراهان-آشتیان به طول ۷۰۰ متر در این مدت به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی طرح ایجاد سامانه روشنایی آزادراه ساوه-تهران در 3 مقطع به طول ۱۸ کیلومتر آغاز شد.
مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: در این مدت عملیات تعمیر و نگهداری سامانه روشنایی ۳۰۸ کیلومتر از جاده‌های استان انجام شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید