• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 25 تیر 1398
کد مطلب : 66236
+
-

۷۰ درصد محله خاکفرج فرسوده است

مدیر کل بنیاد مسکن قم گفت: محله خاکفرج یکی از مهم‌ترین نقاط هدف این استان در بازآفرینی شهری است. 

در این منطقه ۷۰ درصد واحدهای مسکونی قدمتی بین ۳۰ تا ۵۰ سال دارد و نوع سازه آنها نیز نوعاً خشتی و فرسوده است. «داریوش بلدی» اضافه کرد: ۴۸ درصد از ساکنان این منطقه با طرح‌های بازآفرینی شهری موافق و حاضر به همکاری با ستاد بازآفرینی شهری هستند. 

وی افزود: مشکلات مالی مهم‌ترین معضل ساکنان منطقه خاکفرج قم در بازآفرینی شهری و بهسازی واحدهای مسکونی است. بلدی عنوان کرد: 3750 واحد مسکونی قم در مناطق چهارگانه هدف بازآفرینی شهری توسط بنیاد مسکن قم مورد بررسی و نظارت قرارگرفته که از این بین برای 1646 واحد مسکونی پرسش‌نامه تکمیل‌شده است. 

بلدی با بیان ضرورت فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در مورد بازآفرینی شهری بیان کرد: نوسازی بافت‌های فرسوده بیش از هر چیز دیگری نیازمند فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی است. وی اظهار کرد: زلزله‌خیز بودن و وجود خانه‌های قدیمی فراوان نیاز به بازآفرینی شهری را در استان ضروری کرده است. 

بلدی گفت: مشکلات اجتماعی و فرهنگی از دیگر معضلات اصلی بافت‌های فرسوده است. در حال حاضر بافت‌های قدیمی و با اصالت قم از ساکنان بومی خالی و اتباع خارجی در آن سکونت کرده‌اند. مدیر کل بنیاد مسکن قم ادامه داد: تاکنون اعتباری از محل بازآفرینی بافت‌های فرسوده به قم اختصاص پیدا نکرده و این درحالی است که در شهرهای زاهدان، خوزستان و زنجان اقدامات بازآفرینی شهری عملاً آغاز شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید