• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 25 تیر 1398
کد مطلب : 66229
+
-

انتخاب مکان جدید برای کالپوشی‌ها با مشورت اهالی

فرماندار میامی با بیان این‌که تغییر مکان یک روستا به واسطه هویت و ماهیت آن اصلاً کار ساده‌ای نیست گفت: مکانی برای ساخت خانه‌های آسیب‌دیده کالپوش با مشورت مردم در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش مهر، «احمد ملایری» در نشست شورای اداری میامی به میزبانی فرمانداری شهرستان، با اشاره به این‌که بحران کالپوش همچنان وجود دارد اما هنوز کار چشم گیری در این بخش صورت نگرفته است افزود: روستایی با قدمت ۳۰۰ تا ۴۰۰ ساله دچار بحران شده و تصمیم‌گیری برای جابجایی و انتقال چنین روستایی که عِرق و تعصب و علاقه فراوانی بین مردمش وجود دارد به این راحتی نیست.
وی افزود: با مشورت مردم و اهالی و برای خانه‌های آسیب‌دیده مکانی جدید تهیه خواهد شد تا بتوانیم خانه‌ها را منتقل کنیم. همچنین خانه‌هایی که نیازمند بازسازی هستند نیز شناسایی و تصمیم گیری خواهد شد. بنابراین یکی از اولویت‌های ما در کالپوش این است که روستای حسین‌آباد از روستا بودن و از ماهیت و هویت خود خارج یا ناامید نشود.

فرماندار میامی گفت: اعتبارات مدیریت بحران در سال‌جاری اغلب به کالپوش و بخش کشاورزی میامی خواهد رسید که این اعتبارات با دقت خاصی با پیگیری مدیران شهرستان توزیع خواهد شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :