• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 25 تیر 1398
کد مطلب : 66221
+
-

ارائه طرح جامع برای 3 شهر استان

در 6 ماه گذشته علاوه بر طرح جامع شهر اراک، طرح‌های جامع 3 شهر محلات، آشتیان و کمیجان تهیه و به وزارت راه و شهرسازی تحویل داده شده است.
به گزارش مهر، مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: ۴ طرح جامع شهری استان مرکزی در ۶ ماه اخیر به شورای عالی شهرسازی ارائه شده که طرح جامع اراک به تصویب رسیده است.

«احمد مرزبان» درباره ویژگی‌های طرح جامع مصوب اراک اظهار کرد: در طرح جامع کلان‌شهر اراک بررسی مسائل، مشکلات موجود و چشم‌انداز آینده شهر در خصوص ساختار جمعیت، رشد شهر، ساختار اجتماعی و فرهنگی، کالبد شهری، اشتغال و بیکاری مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت.
همچنین شریان‌های عبوری درون و برون‌شهری، نارسایی‌های تجهیزات شهری، سیما و منظر شهری، محوطه‌های تاریخی، تجهیزات زیربنایی و مسکن شهری هم از مواردی بود که مورد مطالعه قرار گرفت.

وی افزود: در این طرح که تصویر آینده کلان‌شهر اراک تا سال ۱۴۱۰ با برآورد جمعیتی حدود ۶۵۳ هزار نفر طراحی و ترسیم شده مساحت شهر اراک از 6320 هکتار به 6700 هکتار خواهد رسید و حدود ۳۸۰ هکتار به محدوده شهری افزوده خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی بیان کرد: از دیگر نکات مهم، استفاده از ظرفیت‌های بازدارندگی مقرر در قوانین مربوط به حریم شهر بوده و برای حفظ و حراست اراضی اطراف شهر اراک از این ظرفیت نیز حداکثر استفاده شده است، به گونه‌ای که حریم شهر اراک گسترش چشمگیری داشته و پس از ابلاغ طرح، شهرداری موظف به حفظ و حراست از این حریم و جلوگیری از هرگونه ساخت‌و‌ساز غیرمجاز خواهد بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید