• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
دو شنبه 24 تیر 1398
کد مطلب : 66055
+
-

با توقیف 20کامیون حامل پوشاک و پارچه‌های 50میلیارد تومانی، یکی از بزرگ‌ترین محموله‌های کالای قاچاق کشف شد

کاروان قاچاق در مسیر پایتخت

داخلی
کاروان قاچاق در مسیر پایتخت


50میلیاردتومان ارزش یکی از بزرگ‌ترین محموله‌های قاچاق پوشاک و پارچه است که از سوی پلیس پایتخت کشف شد. قاچاقچیان که 4نفر هستند با جاسازی این محموله در میان سبوس و کاه، قصد قاچاق آنها به تهران را داشتند.
به گزارش همشهری، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران روز گذشته در جمع خبرنگاران درباره جزئیات کشف این محموله گفت: از چند روز قبل گزارشی در اختیار پلیس پایتخت قرار گرفت که نشان می‌داد چندین کامیون از یکی از استان‌های جنوبی کشور با بارنامه‌های جعلی در حال ورود به پایتخت هستند. طبق اطلاعات به‌دست آمده، محموله داخل کامیون‌ها پارچه و پوشاک بود که قرار بود پس از ورود به تهران در چندین انبار در جنوب پایتخت دپو شود.
وی ادامه داد: اعضای باند طوری طراحی کرده بودند که کامیون‌ها جداگانه به تهران برسند و به این ترتیب 20کامیون روز شنبه و یکشنبه (22و 23تیر) به فاصله چند ساعت از هم وارد تهران شدند اما با اقدام به موقع پلیس تمام این محموله سنگین توقیف و 4قاچاقچی نیز دستگیر شدند.
رئیس پلیس پایتخت گفت: ۱۸کامیون و دو تریلی انواع و اقسام البسه ورزشی، پوشاک و پارچه را بار زده بودند و روی آنها را با سبوس و کاه پوشانده بودند. به‌گونه‌ای که اگر ناچار می‌شدند بارشان را به پلیس راه نشان بدهند در نگاه اول به‌نظر می‌رسید که بار سبوس و کاه حمل می‌کنند نه پارچه‌های قاچاق.
از سوی دیگر مشخص شده که ارزش تقریبی کالای قاچاق کشف شده حدود 50میلیاردتومان است که هنوز شمارش ریالی این کالای قاچاق به اتمام نرسیده و پس از تحویل کالا به گمرک باید منتظر اعلام مبلغ ریالی دقیق از سوی آنها بود.
سردار رحیمی در ادامه گفت: همه این کالا‌ها ساخت کشور چین هستند که از یکی از مرز‌های جنوبی بارگیری شده و از مسیر‌های غیرمعقول به تهران منتقل شدند. وی با اشاره به اینکه انتقال محموله قاچاق با هماهنگی و پشتیبانی یک باند ۴ نفره بوده است، گفت: ظاهرا این 4نفر دوست هستند که هنوز مشخص نیست سابقه دارند یا نه، چون تازه دستگیر شده‌اند و باید در این خصوص تحقیق صورت بگیرد. درخصوص راننده‌های این کامیون‌ها نیز باید بگویم که از نظر پلیس آنها مقصر نیستند و می‌توانند آزاد باشند اما شاید نظر مرجع قضایی چیز دیگری باشد.
رئیس پلیس پایتخت در ادامه به کشفیات قاچاق از ابتدای سال تاکنون پرداخت و گفت: بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در این مدت توسط پلیس در تهران کشف شده است که این رقم نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش یافته است.






مکث
سود 90میلیون تومانی در هر کامیون

یکی از 4قاچاقچی کالا که از سوی پلیس دستگیر شده، حدود 45ساله است. او سرکرده باند است که از دی‌ماه پارسال به‌خاطر رسیدن به پول و ثروت قدم در راه خلاف گذاشته اما فکرش را نمی‌کرده که دستگیر شود. او در بازجویی‌ها گفت:زمستان پارسال به همراه یکی از دوستانم که حالا همدستم شده به بندرگناوه سفر کردیم. در آنجا با فردی آشنا شدیم که می‌گفت اگر کالای قاچاق وارد کشور کنید به سود خوبی می‌رسید. حرف‌های او را که شنیدیم وسوسه شدیم تا ما هم در زندگی ریسک کنیم و سرمایه‌مان چند برابر شود. وی ادامه داد: از نوجوانی کار می‌کردم و هدفم پولدار شدن بود. این شد که با دوستم تصمیم گرفتیم پارچه و پوشاک قاچاق وارد تهران کرده و به تولیدی‌ها و مغازه‌های مختلف بفروشیم. وی گفت: موضوع را با 2 نفر از دوستان دیگرمان در میان گذاشتیم و آنها هم پذیرفتند تا با ما همکاری کنند و شدیم یک تیم 4نفره و دی‌ماه پارسال کارمان را شروع کردیم. معمولا در پوشش کاه و سبوس، ‌پارچه‌های قاچاق را که از چین وارد کشور می‌شد به تهران قاچاق می‌کردیم. پس از پیدا کردن مشتری همه بار را می‌فروختیم که هر کامیون حدود 90میلیون تومان برایمان سود داشت و این سود را تقسیم می‌کردیم. به راننده‌ها هم کرایه‌شان را می‌دادیم و آنها از ماجرای قاچاق بی‌اطلاع بودند و فقط وظیفه داشتند بار را به انبارمان در جنوب تهران منتقل کرده و پولشان را بگیرند. وی گفت: معمولا هربار با یک یا دو کامیون کالا به تهران انتقال می‌دادیم اما این بار ریسک کردیم تا پول بیشتری گیرمان بیاید که گیر افتادیم. این 4متهم برای تحقیق به دادسرا منتقل شدند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.



این خبر را به اشتراک بگذارید