• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 24 تیر 1398
کد مطلب : 65942
+
-

برگزاری کارگاه آموزشی «نه به پلاستیک» در لنگرود

به مناسبت 21 تیرماه روز «نه به پلاستیک» کارگاه آموزشی با موضوع حذف پلاستیک از سوی اداره حفاظت محیط‌زیست لنگرود برگزار شد.

به گزارش ایسنا، اداره حفاظت محیط‌زیست لنگرود با اعلام خبر بالا اظهارکرد: کیسه‌های پلاستیکی درصورت ورود به محیط‌زیست دریایی، وارد زنجیره غذایی جانوران دریایی شده و سالانه هزاران گونه از جانوران آبزی به علت خوردن این کیسه‌ها و خفگی ناشی از آن می‌میرند.

«امین نجات» گفت: برای فرهنگ‌سازی و ارتقای سطح دانش شهروندان در زمینه مضرات استفاده از کیسه‌های پلاستیکی، ۲۱ تیر از سوی طرفداران محیط‌زیست روز بدون کیسه پلاستیکی نامگذاری شده است.

 وی افزود: ارتقای سطح آگاهی مردم در زمینه زیان‌های بهداشتی و محیط‌زیستی استفاده از کیسه‌های پلاستیکی از اهداف مهم نامگذاری این روز بوده است.

این مسئول با بیان این‌که بیشتر این پلاستیک‌ها بادوام هستند و صدها سال طول می‌کشد تا به خودی خود تجزیه و نابود شوند، اظهار کرد: هنگامی که کیسه‌های پلاستیکی به عنوان زباله دور ریخته می‌شوند، به علت ماندگاری طولانی، باعث آلودگی محیط‌زیست می‌شوند.

نجات افزود: این کیسه‌ها به همراه باد جا‌به‌جا و وارد رودخانه‌ها و کانال‌های آب می‌شوند، در نتیجه موجب گرفتگی آبراهه‌ها می‌شوند و در بسیاری موارد به علت ساکن ماندن آب، زاد و ولد انواع حشرات هم افزایش می‌یابد.

 وی با بیان این‌که آموزش به دانش‌آموزان باعث می‌شود در آینده شاهد کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی باشیم، گفت: دانش‌آموزان در این کارگاه آموزشی با تفکیک زباله، حذف پلاستیک و استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای در موقع خرید و استفاده کمتر از پلاستیک و مشتقات آن آشنا شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود ادامه داد: در این کارگاه نحوه ساخت کیسه‌های پارچه‌ای دستی از پارچه‌های باطله به دانش‌آموزان آموزش داده شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید