• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 24 تیر 1398
کد مطلب : 65897
+
-

کشف 30 تن برنج احتکارشده

کشف 30 تن برنج احتکارشده

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: با گزارش مردمی و بازرسی‌های گشت مشترک تعزیرات در چند روز اخیر، کالاهای احتکارشده از جمله ۳۰ تن برنج ایرانی و خارجی در زنجان کشف شد. 

مرتضی ممیزی در گفت‌و‌گو با ایرنا بیان کرد: در یکی از این انبار‌ها ۲۳ هزار و ۵۷۰ کیلو برنج ایرانی و خارجی همراه ۶۰۰ کیلو قند و شکر احتکار شده بود. وی ادامه داد: بعد از احراز احتکار فرد خاطی، حکم دادگاه مبنی بر الزام به فروش با نرخ دولتی در بازار با نظارت سازمان صمت و پرداخت جریمه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریالی صادر و به وی ابلاغ شد. 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با بیان این‌که انبار دیگری که 6۲۴۰ کیلو انواع برنج و ۶۸ کارتن چای احتکار کرده بود توسط گشت‌ها کشف شد، افزود: براساس احکام دادگاه رسیدگی‌کننده به این پرونده عامل این تخلف علاوه بر عرضه کالا با نرخ دولتی به ۴۱۵ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. 

ممیزی تصریح کرد: در یکی از گشت‌های نظامی یک خودرو پژو پارس حامل سیگار قاچاق به تعداد ۱۷۰ هزار نخ بود که محموله قاچاق کشف و به نفع دولت ضبط شد، همچنین متخلف ۵۴۲ میلیون ریال جریمه نقدی شد. سال گذشته براساس آرای صادرشده در شعب تعزیرات استان متخلفان تعزیراتی ۳۳۶ میلیارد ریال جریمه شدند. 

در این مدت پرونده‌های تشکیل‌شده برای تخلفات انجام شده بیش از 5 هزار فقره بوده و بیش از 5067 فقره پرونده نیز در مجموع بررسی و مختومه شده است. سال گذشته مجموع اکیپ‌های مشترک تشکیل‌شده به منظور بازرسی از اصناف و واحدهای تولیدی ۱۲۱ اکیپ بوده و در نهایت ۷۱۴ مورد بازرسی و پرونده تخلف تشکیل شده است. 

میزان جریمه نقدی قاچاقچیان کالا و ارز در این استان طی سال ۹۶ با ۱۴۳ درصد رشد نسبت به سال ماقبل آن به حدود ۷۳۹ میلیارد ریال رسید. طبق آمار سال ۹۶، بیشترین کالای قاچاق کشف‌شده در زنجان پوشاک، سیگار، گوشی تلفن همراه و لوازم آرایشی و بهداشتی بوده است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :