• چهار شنبه 26 دی 1403
  • الأرْبِعَاء 15 رجب 1446
  • 2025 Jan 15
دو شنبه 24 تیر 1398
کد مطلب : 65863
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/G4nL
+
-

سامانه شهروندسپاری در شهرداری قزوین

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی شهرداری قزوین: این سامانه به‌منظور پاسخ به استعلامات شهروندان و ثبت و پیگیری درخواست‌های شهرسازی راه‌اندازی می‌شود

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین گفت: سامانه «شهروندسپاری» با رویکرد هوشمند‌سازی و ایجاد بستر مناسب و تسهیل خدمات به شهروندان به بهره‌برداری می‌رسد. 

عباس کشاورز صفیئی در گفت‌و‌گو با مهر بیان کرد: شهرهای امروزی، تجلی‌گاه چهره نوین زندگی در عصر ارتباطات هستند و به ‌عنوان نقاط تمرکز خدمات متنوع فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باید در مسیر ارائه خدمات شهری، به‌ گونه‌ای باشند که شهروندان بتوانند در کمترین زمان با بهترین کیفیت از آنها بهره ببرند. در این زمینه سامانه شهروندسپاری با رویکرد هوشمند‌سازی و ایجاد بستر مناسب، تسریع و تسهیل خدمات به شهروندان و صدور مجوزهای خدماتی به بهره‌برداری می‌رسد. 

وی با اشاره به این‌که سامانه شهروندسپاری به ‌منظور پاسخ به 70 درصد از استعلامات شهرسازی شهروندان و ثبت و پیگیری درخواست‌های شهرسازی راه‌اندازی می‌شود، افزود: با توجه به تمرکز خدمات در شهرها و همچنین گسترش کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات و تأثیرات وسیع آن در جنبه‌های مختلف زندگی شهروندان، امروزه بهره‌گیری از روش‌های خدمات و فناوری‌های نوین خدمات‌رسانی به شکل خدمات الکترونیک شهری در تعاملات و تراکنش‌های میان شهروندان و سازمان‌های دولتی و خصوصی به ‌عنوان راهکاری اثربخش و کارآمد به شمار می‌رود. 

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین ادامه داد: در یک فضای شهری دارای شهرداری الکترونیک، همه فعالیت‌های روزمره از طریق یک تارنما انجام می‌شود و به ‌واسطه آن می‌توان در کمتر از چند دقیقه به هرگونه اطلاعاتی دسترسی پیدا کرد و به آسان‌ترین روش ممکن، کارهای روزمره را انجام داد. 

صفیئی گفت: مهم‌ترین اثر شهرداری الکترونیکی، سرعت در ارائه خدمات، کاهش هزینه‌های شهروندان و مدیران، کاهش ترددهای درون‌شهری و کاهش مشکلات زیست‌محیطی، ارائه خدمات کاراتر و بهینه به‌ صورت ۲۴ ساعته و 7 روز در هفته فارغ از محدودیت زمانی و مکانی به شهروندان و مشارکت شهروندان از سایر مزایای این دیدگاه جدید است. در این حوزه، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری با ارائه خدمات نوین الکترونیکی در تارنمای شهرداری قزوین به نشانی Qazvin.ir نقش مؤثری ایفا کرده است. 

وی تصریح کرد: در شهرداری الکترونیک اداره امور شهروندان شامل خدمات دولتی و سازمان‌های مرتبط به ‌صورت برخط شبانه‌روزی باکیفیت و ضریب ایمنی بالا و با بهره‌گیری از ابزار فناوری اطلاعات و ارتباطات کاربردهای آن انجام می‌شود. این حرکت شهروندان را از دنیای تک‌بعدی شهرهای سنتی و امروزی خارج می‌کند و به دنیای جدیدی راهنمایی خواهد کرد؛ دنیایی که دستاورد فناوری‌های نوین اطلاعات و ارتباطات است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید