• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 23 تیر 1398
کد مطلب : 65852
+
-

قوانین جدید برای ملاقات‌کنندگاندر بیمارستان‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: ورود شیرینی و آبمیوه‌های صنعتی به بیمارستان‌های کرمانشاه ممنوع شد

سلامت
قوانین جدید برای ملاقات‌کنندگاندر بیمارستان‌ها





رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از ممنوعیت ورود شیرینی و آبمیوه‌های صنعتی به بیمارستان‌های استان خبر داد. به گزارش ایسنا «محمودرضا مرادی» اظهار کرد: از پانزدهم تیرماه طرحی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اجرا شده که از ورود شیرینی و آبمیوه‌های صنعتی به بیمارستان جلوگیری می‌شود، زیرا این مواد خوراکی باعث آسیب رساندن به سلامتی می‌شود. 
وی افزود: ملاقات‌کنندگان باید از آوردن شیرینی و آبمیوه‌های صنعتی اجتناب کنند و توصیه می‌شود در صورت تمایل از میوه‌های تازه و آبمیوه طبیعی تازه استفاده کنند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین با بیان این‌که یکی از مشکلات اساسی بیمارستان‌ها تعداد زیاد ملاقات‌کنندگان است، گفت: توصیه می‌شود مردم از ملاقات گروهی بپرهیزند و بدانند ترجیحاً حضور یک نفر به نمایندگی از هر خانواده کفایت می‌کند. وی گفت: عیادت از بیمار یک سنت حسنه است، به شرطی که مزاحمتی برای کادر درمان و بیمار ایجاد نکند. در بسیاری از بیمارستان‌ها پرستاران و پزشکان هنگام رسیدگی به بیماران، با حجم گسترده‌ای از همراهان و ملاقات‌کنندگان روبه‌رو هستند که این امر موجب اختلال در درمان بیمار می‌شود.

مرادی اظهار کرد: از دیگر مواردی که عیادت‌کنندگان باید رعایت کنند، این است که از آوردن کودکان به بیمارستان خودداری کنند، زیرا محیط بیمارستان یک محیط آلوده است و کودکان نیز حساس هستند و احتمال انتقال بیماری‌ها وجود دارد. 
وی عنوان کرد: امیدوارم تغییر رویه‌ای در فرهنگ ملاقات از بیماران به وجود آید و عیادت‌ها را به زمان بهبودی در منزل بیمارموکول کنیم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید